2.9

Ändrade förhållanden

Gino, en skoputsare som liknar en känd maffiaboss, blir erbjuden en massa pengar för att erkänna sig skyldig till ett mord.

Originaltitel Things Change
Regissör David Mamet
Manus Shel Silverstein, David Mamet
Genre Komedi, Drama, 80-tal
Skådespelare Robert Prosky, Joe Mantegna, Don Ameche, J J Johnston, Ricky Jay, Mike Nussbaum, Jack Wallace, Dan Conway, Willo Hausman, Gail Silver, William H Macy, J T Walsh, Steven Goldstein

jonbo
2016-08-07
Ameche är lite charmig.
Galivan
2015-04-15
Märklig film egentligen, men grundprincipen känner man igen från olika 80-talsfilmer där två män som är väldigt olika , på grund av någon omständighet måste samarbeta. Raka spåret till Chicago (1987) är ett exempel, "Midnight Run (1988) ett annat. Den här börjar intressant, men sen blir den händelselös och man undrar vad den ska handla om. Den är oförarglig, men utvecklas inte och är rätt innehållslös och framförallt konstruerad. Filmens titel blir en catch-phrase som uttalas ett par tre gånger i filmen. Det är väl också en 80-talsgrej.
Czechflash
2011-08-19
Fin liten film som kunde blivit en liten klassiker om man bara fullföljt på slutet. Nu blir det till en varm och sevärd film. Stark trea.
jack_jack_jack
2005-07-28