Änglar finns!

En pojke, vars mamma är död och hans pappa är för oansvarig för att ta hand om honom, bor hos en fosterfamilj. Han tror att om han favoritlag i baseboll börjar vinna, så ska allting ordna sig.

Originaltitel Angels in the Outfield
Regissör William Dear
Manus Dorothy Kingsley, Holly Goldberg George Wells
Genre Familjefilm, Komedi, Drama, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Danny Glover, Tony Danza, Brenda Fricker, Joseph Gordon-Levitt, Christopher Lloyd, Ben Johnson, Jay O Sanders, Taylor Negron, Tony Longo, Neal McDonough, Stoney Jackson, Adrien Brody, Matthew McConaughey, Dermot Mulroney, Tim Conlon, Milton Davis Jr

Lotso
2014-07-05
I sin helhet en okej film. Den är inte originell någonstans och är den typiska klassiska 90-tals sportfilmen som vi alla känner till. Men den var underhållande och perfekt för en lördagsmorgon/eftermiddag. En del skämt precis som i originalet fick mig också att skratta och jag är glad att dem gör lite komedi av hela konceptet för hur seriöst hade du kunnat ta en film med änglar som hjälper ett basebollag? Där är dramatiska scener i filmen som inte riktigt funkade för mig men där är en scen involverad Joseph Gordon-Levitt och hans far som inte direkt är någon glädjespridare. Rekommenderar jag filmen? Om du gillar sportfilmer och framför allt de klassiska 90-tals filmerna så är den sevärd. Dessutom är det väldigt svårt att säga nej till Christopher Lloyd som en ängel.
ClintanTheKing
2014-01-11
Christopher Lloyd som ängel, Danny Glover som coach och Joseph Gordon-Levitt som fan = en bra kombination i en rolig familjekomedi.
Gil
2006-12-30
Oh Yeah!! I love Baseball!!
Elvis_83
2006-12-30
kunde fått en tvåa, men fick kväljningar framåt slutet så att en etta är definitivt på sin plats
W-dahl
2006-12-28
Det enda bra Tony Danza varit med i var väl "12 edsvurna män" - och då är ändå originalet f*n så mycket bättre! :-)
WederLight
2006-06-10
Tramsigt sentimental smörja skulle jag i vanliga fall kalla detta. Men just nu uppfyllde det sitt syfte, med sitt "disney budskap". Lite söt, lite gulligt, konstig sändningstid (04:00) eftersom det är en barnfilm.
PhakE
2003-05-09