3.2

Änglar, finns dom?

Den enkle banktjänstemannen Jan Froman söker plats på bank, där han träffar Margareta. Han bestämmer sig ögonblickligen för att gifta sig med henne.

Originaltitel Änglar, finns dom?
Alternativ titel Änglar, finns dom..., Love Mates, Angels... Are There Any?, Do You Believe in Angels?
Regissör Lars-Magnus Lindgren
Manus John Einar Åberg, Lars-Magnus Lindgren
Genre Komedi, Romantik, 60-tal
Skådespelare Edvin Adolphson, Jarl Kulle, Christina Schollin, Isa Quensel, Sigge Fürst, Gunnar Sjöberg, George Fant, Margit Carlqvist, Åke Claesson, Torsten Lilliecrona, Sune Mangs, Toivo Pawlo, Elsa Carlsson, Arne Ragneborn, Börje Mellvig

Skapad 2005-04-19 av ost_henke
Änglar, finns dom? är en riktig ”feel-good”-film. Den ger mig samma känslor som när jag såg Amelie från Montmartre. Man blir helt enkelt glad av den. Men där Amelie från Montmartre var en li...   Läs mer »

2019-07-01
Charmig och trevlig romcom som även om den åldrats ändå lyckas hålla sig bra! Mysig!
Nalleman
2019-06-09
Jarl Kulle är verkligen ingen av mina favoriter. Spelar alltid samma typ av karaktärer. Nej tack!
RustyFilm
2016-12-11
2,7 miljoner biobiljetter har den här filmen sålt. Åldern märks en hel del. Inte på den tekniska kvalitén, bilden är suveränt bra. Men på det ganska så stela framförandet, gäller speciellt dialogen. Historien som berättas har man ju sett ett antal olika varianter på. Det här är nog ändå en av de mer charmiga. Och så finns det ju mer än handlingen att njuta av, skärgårds bilderna är verkligen fina.
stri70
2014-07-15
Kulle briljerar än en gång. Och Christina Schollin är (var) riktigt het!
Zero75
2013-12-26
Jorå. Det fanns en vemodig poesi i det annars tramsiga och konservativt glättiga. Gör den speciell.
hestret
2013-07-15
Lite halvkul med stundtals imponerande skådespeleri. Dock inget särskilt i egentligen någon kategori. Handlingen och allt är riktigt mediokert. Det man försökt gjort med kameran är intressant, men det inte är alltid det går hem. En vanlig svag trea i min bok.
tpb
2013-02-10
Såg om, det var inte glädjande.
mammene
2013-01-21
Imponerande vackert foto och ett stycke nostalgi, lägg därtill en lättsam och trevlig historia. Som i sin tur utförs av många "gamla" kära skådespelare. Samspelet mellan Christina Schollin och Jarl Kulle är strålande och jag gillar Kulle mer och mer.
Gyllistheone
2011-11-19
Lekfullheten med bilderna, tvevande försök med kameran syns här och som jag kommer tänka på David Leans, Alfred Hitchcocks och och nu även Steven Spielbergs filmer.
tpb
2011-10-07
Har helt glömt bort denna, kan inte stå för betyget eftersom jag inte minns ett skit. Så det blir till att radera.