2.4

Änglar på rymmen

När Jim och Ned flyr från fängelset förväxlas de med ett par präster som väntas till ett kloster. Förklädda i prästskrud väntar de på tillfället att fly vidare.

Originaltitel We're No Angels
Regissör Neil Jordan
Manus David Mamet
Genre Komedi, Drama, 80-tal
Skådespelare Robert De Niro, Sean Penn, Demi Moore, John C Reilly, Hoyt Axton, Ken Buhay, Wallace Shawn, James Russo, Ray McAnally, Bruno Kirby, Jay Brazeau, Bill Murdoch, Elizabeth Lawrence, Jessica Jickels

Paramis
2019-05-15
Håller tack vare DeNiros härliga komik.
2018-02-25
Bra skådisar i en sämre komedi. Inte speciellt kul och borde kanske heller gjorts som komedi. Tror det kunnat bli bättre om de skippat "det roliga" och gjord den som dramathriller, det hade storyn klarat.
Djason
2016-06-12
Robert De Niro och Sean Penn är helt klart behållningen i denna film. Svag 3:a då manuset känns en aning tunt.
2014-11-09
Robert De Niro Och Sean Penn i ett tidigt försök att ge sig på komedi. Visst skrattar man ibland men två fantastiskt duktiga skådisar ser inte alltid till att skapa en toppfilm. Dock godkänd. 2+
2012-06-22
Oj! Detta var verkligen något helt annat än vad jag hade förväntat mig. Ingen tillrättalagd småfjantig dussinkomedi, utan istället något spretigt och småkärvt. Egentligen håller det inte riktigt hela vägen även om den verkligen har sina stunder. Men då den överraskade så stort så får den ändå behålla sin trea. (7-/15)
Dutch
2011-12-23
Robert De Niro var helt sanslöst roligt.
tpb
2011-10-07
Svag trea, mest tack vare skådespelarna som gör vad de kan.
AdamB-film
2010-09-03
Nej, detta var inte kul någonstans.
ZijoRicl
2010-02-14
Jag älskar de niro i komedierna,han är bäst .Mkt bra film .
Aglaja
2009-12-25
Märklig story, men oerhört välspelad och mycket snygg.