Änglarnas stad

Ängeln Seth som vakar över Los Angeles, får problem med sitt jobb när han blir kär i den vackra hjärtkirurgen Maggie. Han måste välja mellan plikten och kärleken.

Originaltitel City of Angels
Regissör Brad Silberling
Manus Dana Stevens
Genre Drama, Fantasy, Romantik, 90-tal
Skådespelare Meg Ryan, Nicolas Cage, Andre Braugher, Dennis Franz, Colm Feore, Robin Bartlett, Joanna Merlin

2017-12-17
Nja, lite för gulligt och sockersött...
2017-10-22
RustyFilm
2016-12-11
Övernaturliga fantasier som förverkligas på ett fantasilöst sätt. Fotot är väl stundtals charmigt men i övrigt, nää.
2016-10-26
En av 90-talets bästa filmer!
cannibalrice
2016-03-16
Jag vet att man inte ska döma skådespelare på deras utseende, men Nicholas Cage funkar verkligen inte denna film. Han kan göra en massa roller, men hans kungskobra på speed skådespel och utseende passar med den roll han spelar här.
RobinsTaste
2015-05-06
Börjar bra och sentimentalt. Men sen fortsätter den bara och köra på med samma skit fram tills när Cage goes ape-shit och förstör stämningen. Överlag är den en klysha och jag vill hellre se Wings of Desire.
2014-11-09
Ett stillsamt romantiskt drama om en ängel, spelad av Nicolas Cage, som förälskar sig i en kvinna spelad av Meg Ryan. Inte direkt den typiska grunden för ett romantiskt drama och det känns bara glädjande med lite nytänkande i denna genre. Dialoger och tankar i filmen är tyvärr från och till bristfälliga, men huvudpersonerna passar väl in i bilden. 2+
Fred12
2014-09-29
Hade höga förväntningar men blev väldigt besviken.
Pillynilly
2014-06-22
Trams!
2014-05-13
Jahaja... För att vara ett romantiskt Hollywood-drama med kristen underton så är det anmärkningsvärt bra. En del riktigt snygga scener och bitvis riktigt bra soundtrack (och jag syftar in på alla skitlåtar som spelas i filmen). Men sedan är det det där med Nicholas Cage. Allas vår Nic har ju aldrig varit någon särskild skådespelarbegåvning, men emellanåt funkar han i alla fall. Fast inte här. Absolut inte här! Så fort det blir lite berörande får man en närbild på Cage och då rasar allt som ett korthus. Om jag preciserade så skulle jag förmodligen bli anmäld för lyteskomiska påhopp, så jag låter bli. Men ni kan ju alltid försöka föreställa er Cages ansikte då han ska se vacker, hemlighetsfull och förälskad ut. -Jaså, kan ni inte? Nej, det kan inte jag heller. Och ännu mindre nu. Han funkar inte! Han är fel! Han gör fel! FEL!! Härmed utnämner jag Änglarnas stad till tidernas mest felcastade film. (5+/15)