2.4

Änglavakt

En oväntad händelse förändrar dramatiskt Ernst och Cecilias välordnade tillvaro. I Ernst rationella värld är det slumpen som styr medan Cecilia söker efter mening med det som inträffat. De glider allt längre ifrån varandra när en gåtfull främling med ovanliga förmågor plötsligt dyker upp. Mötet blir inledningen till en modern saga om att våga tro på livet och kärleken.

Originaltitel Änglavakt
Alternativ titel Mellan andetag och ögonblick
Regissör Johan Brisinger
Manus Johan Brisinger
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Izabella Scorupco, Michael Nyqvist, Tchéky Karyo, Donald Sumpter, Ewa Fröling, Jacob Ericksson, Saga Gärde, Peter Jankert

Skapad 2019-12-10 av weng-weng
Ernst (Nyqvist) och Cecilia (Scorupco) är ett lyckligt innerstadspar med fina arbeten (han på kontor i stram kostym, hon som krokilärare) och en välartad söt son (Alexander). När sonen förolyck...   Läs mer »

Skapad 2010-04-02 av frienatic
Jag funderade på att härma/hylla den klassiska recensionen av Åsa-Nisse flyger i luften som endast lyder ”Far i frid” och skriva något i stil med ”Himlen kan vänta”, Johan Brisingers Änglava...   Läs mer »

Christofer
2015-04-11
Jag hade väntat mig en något starkare upplevelse men annars var det helt okej. Slutet blev väl lite väl platt och slätstruket tyvärr. Givetvis är det som SF-produktion noga att man inte nämner Gud över huvudtaget för det får man ju inte göra i vårt kära sekulära pk-samhälle. Men att sälja buddhastatyer på Rusta är ju inget konstigt, för det är ju bara 'fint som inredningsdetalj'. Joråsatte.
2015-03-04
Vad är detta för banalt, wannabe-pretantiöst trams?
swampblues
2014-02-15
Här har man försökt mixat Himmel över Berlin med sjätte sinnet. Men det gick inge bra.
andmoreagain
2013-10-27
Filmen har en del moment som gränsar till betyg 1 men sammantaget inte så jävla hopplös. Fortfarande dock en blek, oorginell och fruktansvärd onödig film. Hur lyckas man ens få finansiering till dessa svenska blek-filmer???
Xenox
2012-08-10
Överraskande bra film med ett fint budskap och riktigt duktiga skådespelare. Stark trea.
Gigi1943
2012-05-28
Oj oj oj oj oj, vilkrn skitfilm SUCK, och hur trött är man inte på det här med "änglar" som spökar och ställer allt tillrätta ... kan man sätta NOLL poäng, nä, tänkte väl det, men jag såg faktiskt hela utan att somna, vilket gör att den får en solklar ETTA!
TowaLie
2012-05-27
Äntligen. Den tog slut. Äntligen.
rabadab
2011-08-17
Den vidrigaste, mest pretentiösa film jag sett på över tio år. Fyfan!
Frövigalning
2010-11-29
Tråkig och seg historia som räddas av Tchéky Karyo. Mycket svag tvåa.
Sinda
2010-11-16
En fin film där budskapet som filmen vill ge kanske är viktigare än hur realistisk den är. Visst den är inte orginell eller oförutsägbar men det var fina skådespelarinsatser och en trevlig story. Och franska får livet att framstå som så mycket vackrare :)