2.5

Årets man

Chuck och Bill tycker synd om några prostituerade som saknar hallick. Dom startar själva en bokningscentral för tjejerna. På sin arbetsplats; Bårhuset.

Originaltitel Night Shift
Alternativ titel Nightshift
Regissör Ron Howard
Manus Lowell Ganz, Babaloo Mandel
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Henry Winkler, Michael Keaton, Shelley Long, Gina Hecht, Pat Corley, Bobby Di Cicco, Nita Talbot, Basil Hoffman, Tim Rossovich, Clint Howard, Joe Spinell, Cheryl Carter, Becky Gonzalez, Corki Grazer, Jaid Barrymore, Ava Lazar, Robbin Young, Ola Ray, Cassandra Gava, Mimi Lieber, Ashley Cox, Elizabeth Carder, Dawn Dunlap, Monique Gabrielle, Jim Staahl, Richard Belzer, Badja Djola, Beau Billingslea, Kevin Rodney Sullivan, Grand L Bush, Vincent Schiavelli

BrutusBeefcake
2013-06-17
Keaton är riktigt rolig i denna, dock en ojämn film som blir ganska tråkig och seg mot slutet. Mittenpartiet är helt klart bäst.
ziferN
2013-01-01
Mysig, småkul, härlig och underhållande film som fungerade gott som underhållning för stunden. Storyn är kul och Michael Keaton är klart kul och härlig i filmen, och som underhållningsvärde tyckte jag att filmen fungerade bra. Visst, det finns ett par smågrejer som hade kunnat göras bättre men inget jag hackade mig upp på. Helt ok tidsfördriv!
Grillo
2012-04-08
Mysig... Med ett sådant här tema hade det kunnat bli riktigt vidrigt, men den har hjärta och naivitet nog för att man ska tycka om den.
Gardneer
2007-12-03
Hur fan får man fram titeln Årets man av den perfekta titeln Night Shift? Jävla idioter som jobbar i detta land ibland.
PeterTheW
2007-03-14
Fånigt.
Matewan
2007-01-06
Svenska Warners mest korkade svenska titel och absolut sämsta marknadsföring någonsin. Tyvärr. För det är inte stor filmkonst, men den är förbannat rolig. Spelfilmsdebuter för Michael Keaton, Kevin Costner & Shannen Doherty.
djonipony
2005-09-24
svag 3.a. PGA att den e mkt svagare innan verksamheten drar igång. sexig shelley long i top o trosor! kul citat: "You get me in jail here with Peter Lorre's son." Coolt att tåg-spöket fr Ghost e me, 8 år tidigare!
RiffRandell
2005-07-17
Duger fint. men svag 3a
lydia_markus
2005-04-13
En BRAAA BRAAA riktigt BRAAA film från 80-talet. Jag älskade den, har sett den på DVD, Michael keaton är BÄST i världen:)
Tobias1984
2005-01-27
Ganska onödig 80-tals bagatell.