3.3

Ärliga blå ögon

En klassisk svensk miniserie om en kvinnlig kamelont som lurar människor.

Originaltitel Ärliga blå ögon
Regissör Leif Krantz
Manus Leif Krantz
Genre Kriminalare, Mini-serie, 70-tal
Skådespelare Anna Godenius, Stig Ossian Ericson, Isa Quensel, Gunnar Hellström, Peter Harryson, Ingvar Kjellson, Lars Hansson, Tomas Pontén, Jannik Bonnevie, Hans Sundberg

2021-09-19
Jo, men det är alltid jag har sagt! Svenskarna gör bättre TV-serie än filmer...
2016-10-22
Helt okej miniserie. Ganska förutsägbar men ändå underhållande. Bra skådespelare.
JanneN
2016-02-09
Anna Godenius är min främsta skådesspelare. Hon är underbar och får mig att ge högsta betyg.
andmoreagain
2014-11-16
På nåder en gemytlig och lättsmällt thriller-komedi men tyvärr vart det rätt segt och inte så engagerande emellanåt. Svag trea och lite av en besvikelse.
2014-03-24
Såg den mest som ett tidsdokument, och känslan av svenskt 70-tal är fin. Godenius är bra som kameleont, men thrillerintrigen känns knappast trovärdig allt och poliserna framställs mest som klantiga komiska figurer.
våldsamt_våld
2012-11-20
Hon är grym på dialekter och karaktärer!
Rixn
2012-10-13
Långt ifrån så faschinerande vid en omtitt som när man var tio år.
Xenox
2012-07-19
Bättre än Sinkadus, men det fattas något för att den ska få en fyra.
snyltare
2012-06-19
Fin scenografi, och kul att första person som namnges är kvinnan som ligger bakom Anna Godenius kläder. Lite "Sex and the city" över det! Och de har verkligen lyckats med kostymeringen tycker jag. Däremot funkar inte dialektbytena särskilt bra, och det sänker väl betyget ett helt steg.

2012-05-23
Det är som det är: väldigt svenskt och därmed i avsaknad av bett, men storyn är cool.