2.2

Åtta miljoner sätt att dö

En alkoholiserad polis hjälper en kvinna och löser ett mordfall i knarkkvarteren.

Originaltitel 8 Million Ways to Die
Regissör Hal Ashby
Manus Oliver Stone, R Lance Hill
Genre 80-tal, Action, Äventyr, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Rosanna Arquette, Andy Garcia, Jeff Bridges, Alexandra Paul, Randy Brooks, Vance Valencia, James Avery, Vyto Ruginis

2018-11-25
Originalaffishen är egentligen det bästa med den här filmen. Men än en gång räddar räddar neonlampornas 80-tal en rätt sunkig produktion där storyn håller ihop ungefär till hälften in i filmen. Bridges funkar dock fint som alkis med Garcia är sämre som ett överspelande slem. En kul detalj att se i eftertexten är att filmen verkar sponsrats till viss del av AA.
Jaganatha
2017-04-17
Lågkvalitativ deckare om detektiv med problematiskt privatliv. Låter det bekant? Andy Garcias överspel tillhör de komiska inslagen. Det blir aldrig lika hårdkokt som titeln antyder, kanske beroende på att regissören Hal Ashby inte har rätt fingertoppskänsla för genren.
StureStenhög
2015-10-05
Jag gillade det här lite till en början. Det är trots allt ett skönt gäng skådisar och den har den där speciella 80-tals-känslan som jag är väldigt svag för. Men det finns tydligen en gräns för hur långt det kan bära en film, för med tiden blir det tydligt att det inte finns mycket till story här, och när den dessutom berättas på ett ytterst rörigt sätt, så svalnar min entusiasm ganska snart. Kan kanske ändå vara värd att se för Jeff Bridges och den överspelande Andy Garcias skull, men vill man ha 80-tals-känsla finns det många bättre filmer att vända sig till
Ahrle
2013-04-21
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz, trodde verkligen inte att det gick att göra tråkiga filmer på 80-talet. Men jodå, det gick.
Dele
2012-10-10
En inledningsvis hyfsad dramathriller man har sett förut. Upplägget blir dock vartefter mer och mer standard och trist.
johansk8
2012-05-13
Kommer att tänka på påståendet "bra självförtroende inte är inte samma sak som bra självkänsla". Alltså, regissör och skådisar har verkligen trott på det. Men sen har de nog inte riktigt haft koll på vad folk ska tycka om det. Härligt tidstypisk 80-talsproduktion som stundtals är helt obegriplig i sin handling och med många logiska luckor.
RobinsTaste
2012-04-10
Inte så pjåkig. Okej för priset jag betalade (40 spänn på filmmässa). Bra musik och miljö, men slö story.
KimEkberg
2011-11-30
åtta miljoner sätt att dö är ganska många sätt. men ändå inte värd att sitta uppe till klockan två på natten för. speciellt inte nu när bilden indikerar att den finns på sunkig studio-S-dvd. skön musik och sköna skådisar, men småputtrigt och man har sett det ganska många gånger förr. speciellt på åttiotalet. Hal ashbys roll i leken är fortfarande oviss. Han var säkert ungefär som Bridgers under inspelningen.
DrUddakärlek
2010-04-05
Grym slutuppgörelse. Helt okej rulle.
produr
2010-03-13