3.3

Äventyraren

Charlie flyr från fängelset. Efter att ha räddat en flicka och hennes mamma från att drunkna blir han inbjuden till deras hem där det är fest.

Originaltitel The Adventurer
Regissör Charles Chaplin
Manus Charles Chaplin, Vincent Bryan, Maverick Terrell
Genre Komedi, Kortfilm, Stumfilm, 10-tal
Skådespelare Charles Chaplin, Henry Bergman, Edna Purviance, Albert Austin, Eric Campbell

2016-08-27
Noen riktig bra stund i denne
Jamesa
2016-04-21
Är ok. Dock inte en av Charlies bättre.

2014-12-22
Den fick mig att skratta flera gånger. Härliga Charlie, vad bra han var.
Werim
2014-03-31
Helt okej. Enkel och underhållande men inget speciellt.
KimEkberg
2012-09-27
aningen överskattad skulle jag säga. roligheten håller sig oftast på mattan. större verk skulle komma.
Tonti
2012-02-29
Riktigt rolig och vitsig rulle som är klart bättre än Chaplins tidigaste kortisar. Nära fyra.
kakbakarn
2012-01-18
Med Woody Allensk terminologi skulle man kunna kalla den här för en av Chaplins "tidiga, roliga filmer". Den saknar kanske mycket det humanistiska djup och den värme som präglar flera av hans långfilmer, men den är skön och rolig att titta på. Okomplicerad.
Astrojacob
2010-09-07
En av de bättre där jag skrek av skratt. Snacka om svängdörrar..... Fyran klockren.
foppa99
2009-11-22
en av hans bästa kortfilmer
the-godfather
2009-09-02
Denna var väldigt bra på grund av att filmen har bra handling och bra humor i sig det bästa var ju i början när han jagas av poliserna. så mitt betyg på denna nostalgi film av the king of comedy får en mycket stark fyra. Charlie forever in my heart! :)