2.9

Ökenråttorna

Våren 1941 har Rommels tyska trupper ockuperat en stor del av norra Afrika. Ett hinder finns mellan dem och Suezkanalen - staden Tobruk som fortfarande hålls av britterna.

Originaltitel The Desert Rats
Regissör Robert Wise
Manus Richard Murphy
Genre Drama, Krig, 50-tal
Skådespelare Richard Burton, James Mason, Robert Douglas, Robert Newton, Charles 'Bud' Tingwell, Torin Thatcher, Ben Wright, Chips Rafferty, Charles Davis

Bomkia
2014-11-02
Duglig krigsfilm som inte har sådär jättemycket med verkligheten att göra. Burton är riktigt bra. 3a.
ClintanTheKing
2013-04-13
Rätt sömnig och inte allför intressant krigshistoria. Dock är är krigsscenerna bitvis underhållande. Inte minuten för lång heller.
Berniey
2013-01-16
Sevärd krigsfilm som håller än!
Podpolkovnik
2012-04-28
Mysig och stämningsfull kreation av Wise. Visst har den sina fel och brister, men den har faktiskt, kanske tack vare Burtons skådespel, ändå åldrats med behag.
Hud
2006-12-23
Helt ok krigsfilm, likt "the desert fox" funkar actionscenerna riktigt bra trots att dom har över 50 år på nacken.
MaraJade
2006-04-10
En film som kändes längre än den var. Enda orsaken till att jag ens såg på den var för att Richard Burton medverkade och han var bra men filmen var allt bra seg.
najenbois
2003-12-07
helt klart värd å se...
Lorendriel
2003-07-29
Skön krigsfilm. Skulle stiga ett snäpp med lite mer karismatiska skådisar.
Dryland
2003-03-08
Helt godkänd action. Intressant att filmen innehåller klipp från jornalfilmer från striderna i Nordafrika.