2.9

A Bigger Splash

Marianne, en rockstjärna med röstproblem, har dragit sig undan till en siciliansk paradisvilla tillsammans med pojkvännen. Men lugnet störs när Mariannes ex, musikproducenten Harry, dyker upp med en nyupptäckt dotter

Originaltitel A Bigger Splash
Regissör Luca Guadagnino
Manus David Kajganich
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Tilda Swinton, Matthias Schoenaerts, Ralph Fiennes, Dakota Johnson, Elena Bucci, Aurore Clément, Lily McMenamy, Corrado Guzzanti

lucius
2019-08-01
En seg och oengagerande film om människor som jag tror väldigt få känner nån anknytning till.
Howler19
2019-07-17
Länge småtrevligt men sen gör filmen en konstig u-sväng och blir något väldigt alldagligt.
Tonti
2019-07-14
Okej, men blir tröttsam i längden.
KimEkberg
2019-07-03
när den är bra är den bra och när den är dålig är den dålig. Men aldrig tillräckligt av någotdera.
KyLLo
2019-06-17
Läste nyss att det är en nyinspelning av Bassängen från 1969. Den tror jag mer på.
2019-05-10
Seg, tråkig och saknar allt vad handling heter. Totalt värdelös med andra ord.
annihilat0r
2019-04-21
Konstnärligt lagd regi, men det blev aldrig ett extremt lyckat projekt. Oklar på flera vis; handlade allt egentligen enbart om att bevisa karaktärernas sexuella drifter som destruktiva?
ilgoga
2019-03-22
Finns mycket bra här, som foto och ett intressant upplägg... utförandet som helhet lämnar dock en hel del att önska
KyLLo
2018-03-30
Jag gillar inte den här. Slarvig och orealistisk som en Adam Sandler-film. Utvecklingen är onaturlig och dialogerna är amatörmässiga och ointelligenta. Kvalitetskänslan som finns i en film av exempelvis Wenders eller Ozon existerar inte alls. Det räcker inte med fina miljöer.
mattarello
2018-02-11
Jag gillar den här. Den är fängslande, välspelad och teknisk intressant. Kräver nog en del omtittar för att greppa all symbolik som är insmugen. Stark 4:a!