2.6

A Blade in the Dark

Bruno hyr ett stort hus där han skall komponera musiken till en ny skräckfilm. Huset döljer dessvärre mörka hemligheter och mystiska saker dyker upp i Bruno's tillvaro. På ljudbandet med musiken hör han ett underligt meddelande, i badrummet finns torkat blod och spår efter ett knivhugg, och trädgårdsmästaren går och släpar på en svart säck. Samtidigt börjar unga kvinnor försvinna spårlöst och när Bruno kommer alltför nära lösningen blir även han mördarens måltavla.

Originaltitel La Casa con la scala nel buio
Regissör Lamberto Bava
Manus Elisa Briganti, Dardano Sacchetti
Genre Skräck, Thriller, 80-tal
Skådespelare Giovanni Frezza, Stanko Molnar, Lara Naszinsky, Andrea Occhipinti, Anny Papa, Michele Soavi, Fabiola Toledo

Zebulonm
2021-07-14
Nää detta var inte bra.
EvilNed
2018-08-21
Känns mer slasher än giallo, vilket inte imponerar på mig.
Mr_v
2016-10-22
Tyvärr en svag 3a. Filmen är för lång och har för mycket transportsträcka. Några väldigt coola scener dock.
Namellak
2016-09-19
Visst är den skrämmande. Skrämmande dålig och fånig med alla skrikande idioter. Se trailern och du förstår. Gör du inte det, har du förmodligen för mycket fritid. Det övriga skiter jag i. Musiken är inte så dum däremot.

2016-01-22
Gillade Bavas Demons och uppföljaren. Men jag saknar en förkärlek för giallo och det känns som det krävs för att uppskatta denna film. Bava visar inte upp några större kvaliter här. Istället är det en allmänt tråkig film som inte väcker något som helst intresse hos mig som tittare. Ett magplask! 2/10
AlbertSpica
2015-08-19
Helt okej handling, helt okej musik, helt okej mord, helt okej giallo.
DrJW
2014-10-25
Väldigt bra komponerad musik.
StarvingInsec
2010-09-12
Två snygga mord. Sen zzzzzzzzzzzzzzzzz.
dudson
2010-03-16
Helt-Klockren!! Vilken film!! Otroligt spännande å krypande känsla man får snabbt i Filmen...Vackert-foto..Ett spec..snyggt Mord! Precis,,som en Kvalitets Giallo skall Vara!!
JoeL431
2009-11-17
Mycket stämningsfull och tät giallo som aldrig blir seg.