3.7

A Brand New Life

Drama som utspelar sig på ett katolskt barnhem i Sydkorea 1975, med 9-årige Jin-hee i centrum. Hon är deprimerad men hittar en vän i 11-årige Sook-hee som dock är populär på barnhemmet och därmed har viss chans att kunna bli adopterad en dag, något som skapar viss oro i deras relation.

Originaltitel Yeohaengja
Alternativ titel Une vie toute neuve
Regissör Ounie Lecomte
Manus Ounie Lecomte
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Sol Kyung-gu, Park Myeong-shin, Mun Seong-kun, Ko Ah-sung, Kim Sae-ron, Park Do-yeon

Skapad 2019-10-29 av Terran
Kan börja med att säga att detta inte är en historia om en flicka på ett hemskt barnhem. Nej, här verkar det som om regissören Lecomte har känt att det är intressant och sorgligt nog att barn ...   Läs mer »

Redfield4ever
2016-01-23
Lågmäld och oerhört naken för att vara koreansk (antar att det till stor del är för att regissören är uppvuxen i Frankrike). Gillar att barnhemspersonalen här är mänsklig. De skriker inte och blir aldrig överdrivet arga eller elaka när dessa barn får utbrott eller gör något fel. Och prestationerna är riktigt bra. Ko Ah-sung är jättebra som alltid men herregud Kim Saeron är jelt makalös som Jin-hee. Inte undra på att hon fortsatt få så mycket roller som hon har!
Kreepy
2014-10-05
En enkel film om ett något besvärligt tema, duktigare barnskådespelare får en leta efter.
Engravadlax
2014-01-05
Tydligen löst självbiografisk. Något alldaglig till utseendet, och den är som påpekat rätt enkel, men välskriven, hyfsat spelad och engagerande.
HerrNenne
2012-09-19
Fruktansvärt fin film. Cykelscenen i slutet är en av de vackrare jag sett.
foppa99
2010-12-29
enkel, rak o fin.
Huor
2010-05-13
den var.. speciell
arvidsollenby
2010-02-08
kändes väldigt koreeda. stark trea
saraseptember
2010-02-03