A Bucket of Blood

Walter Paisley är en kypare som har drömmar om att bli en konstnär, en skulptör närmare bestämt. Men hans försök att göra en avbild av sin stora kärlek går inte allt för lysande, så hans lycka blir gjord när han ska hjälpa värdinnans katt ut ur vägen. Av misstag så tar han ihjäl katten och med hjälp av den skapar hans sitt första konstverk som blir en stor succe.

Originaltitel A Bucket of Blood
Regissör Roger Corman
Manus Charles B Griffith
Genre 50-tal, Skräck, Komedi
Skådespelare Dick Miller, Barboura Morris, Antony Carbone, Julian Burton, Ed Nelson, John Brinkley, John Herman Shaner, Judy Bamber, Myrtle Vail, Bert Convy, Jhean Burton, Bruno VeSota, Paul Horn, Lynn Storey
Filmnummer 21909

Albion
2020-11-23
Skruvat bisarr film som bjuder på några minnesvärda scener. Men det dundrar så mycket B-film över hela produktionen så det blir omöjligt att ge några högre betyg. Stannar vid en 2;a
BarryHero
2020-11-10
Måste tyvärr hålla med Dick Miller som i efterhand har hävdad att denna film vore en klassiker ifall det vore för ett större produktionsvärde. Filmen spelades tydligen in på blott fem dagar med en minibudget och det märks tyvärr. Slutscenen hade varit maffigare med ordentliga effekter och smink. Filmen är visserligen en skön och intressant skildring av den så kallade beatnik-kulturen i Kalifornien på 1950-talet men det är svårt att gilla filmen när huvudkaraktären är så pass osympatisk och grym i all sin enfald. Låt oss hoppas att Corman har bättre filmer under sitt bälte (detta var min första med Corman-regi).
KyLLo
2018-11-24
Handlingen är väldigt förutsägbar. Men det finns annat som gör filmen sevärd. Den är välgjord och välspelad, scenografin är bra och det är sköna konversationer.
haajen
2017-11-02
Extremt lågbudget men fan om inte manuset är skarpt, Miller är sympatisk i all sin galenskap och satiren är vass. Ett underhållande tidsdokument som gör det den ska effektivt och snabbt.
Redwood
2016-11-21
Skrattet fastnar i halsen.
martineden
2016-10-03
[rek. 3] Härlig film som är både rolig och lite obehaglig. Kul satir på beatniks, men jag måste medge att jazzmusiken under den avslutande jaktscenen blir lite väl påfrestande. Fin regi av Corman och lysande Miller i huvudrollen!! Bra!!! 3+/4-
Solidus
2016-06-30
Absurd och mycket komisk skräckfilm. Jag älskar idén och Roger Corman berättar historien med ett komiskt sinne. Dick Miller är underbar i huvudrollen. En stor och fet tumme av lera till detta lilla guldkorn!
100tonvalspäck
2013-02-25
Riktigt underhållande. Knöt ihop säcken bra med lektionen jag hade tidigare idag då vi diskuterade vad konst är och tillfällen då konstnärer tillämpat extrema medel för att chocka och/eller vara nyskapande.
WaldoTrumbull
2013-01-18
Miller är riktigt bra, men det är lite för mycket beat och lite för mycket musik, vilket stör tempot i filmen. Men på det hela taget så är det fortfarande en klart underhållande liten rulle.
2011-10-26
Mycket underhållande liten thriller som säkert marknadsfördes som både bisarr och kontroversiell när det begav sig. Den korta speltiden är till stor fördel i såna här - det hinner aldrig bli tråkigt.