2.4

A Christmas Horror Story

Antologifilm som utspelar sig i småstaden Bailey Downs, där några high school-elever undersöker ett mystiskt mord, ett par märker att deras unga son agerar konstigt efter en resa, och en familj blir hemsökta av Krampus, juldemonen. Samtidigt vid Nordpolen, slåss jultomten mot zombieälvor.

Originaltitel A Christmas Horror Story
Regissör Grant Harvey, Steven Hoban, Brett Sullivan
Manus James Kee, Sarah Larsen, Doug Taylor, Pascal Trottier
Genre Skräck, 2010-tal
Skådespelare William Shatner, Julian Richings, George Buza, Michelle Nolden, Corinne Conley, Adrian Holmes, Jeff Clarke, Joe Silvaggio, Olunike Adeliyi, Shannon Kook, Alex Ozerov, Amy Forsyth, Zoé De Grand Maison, Rob Archer, Jessica Clement, A C Peterson

2018-03-07
Värdelös, så nej tack!!!
vonadel
2017-12-26
Var på jakt efter en julskräckis och eftersom jag är en sucker på antologifilmer kändes detta val ganska naturligt. Samtidigt hade jag ganska lågt ställda förväntningar. Var rädd att den skulle vara B som tyvärr är så vanligt i genren. Men den var faktiskt helt ok. Lite kul att de valde att hoppa mellan historierna istället för att köra en i taget. Såg den innan jul. Ligger inte direkt i fas med mina betyg. 6/10
Robkiller
2017-12-15
Flera julfilmer i en... inte alltför tokigt ändå. Även om den aldrig tar sig riktigt så håller den intresset uppe. I slutändan så lär nog sägas att det här var rätt så bra.
santiago
2016-04-06
Bättre än väntat. Shatner är lysande.
haajen
2016-02-23
Usel på alla plan och så tråkig - noll underhållningsvärde.
Reith
2015-12-24
Lysande blandning av mysiga julskräckisar. Ok, lite trivialt ibland, men det fungerar. Fantastiskt slut. Så mycket roligare än Kalle Anka på Julafton. Bästa julstämningen på länge. Och Shatner är riktigt bra. Optimism, eggnog, whiskey och spela skivor i radio. Helt rätt!
DrJW
2015-12-23
En antologi rulle vars historier vävs ihop som filmen Trick R´Treat, och den här lyckades en aning mer att väva ihop historierna än vad Tales of Halloween gjorde. Första handlingen känns inte som att den passar in i temat jul, den kunde lika gärna ha utspelats på Halloween, Thanksgiving eller Påsken, men dem lägger in lite jul bara för att. Den var ok. Andra handlingen om Krampus funkade nästan, men är åtminstone bättre berättad än Krampus-filmen från 2013! Karaktärerna är så dryga och ogillbara, speciellt skit ungen, att man tycker inte alls synd om dem och man skiter fullständigt i om dem dör, plus så var slutet ologiskt. Den tredje handlingen var också ok, dock så kändes de som att slutet på den var nästan påtvingat. Den fjärde handlingen är definitivt den bästa i hela filmen. Jultomten vs. Zombie älvor, that´s it! En awesome koncept! Nackdelen med den är att den fick mest lite tid i filmen. Den här var inte den sämsta antologin man har sett i år, eller överhuvudtaget i den genre, den här försökte verkligen trots att kvalitén på den här är B. Har faktiskt spänning, men efter ett tag så går de lite neråt. Definitivt värd att checka in om man gillar skräck antologi, antingen så kommer man att gilla den här eller ej. William Shatner´s del i den här filmen (också den enda välkända namnet bland skådespelarna i den här) kändes inte riktigt nödvändigt eller att hans del kunde ha kortats ner, men man har inget emot eftersom Shatner är så lugn komisk cool i den här.
ShenLong
2015-11-21
jag tyckte om den här. den var medveten om sitt tokiga koncept utan att driva med sig själv. kul med sådan här film, fortsätt med det

2015-11-17
Riktigt usel budgetfilm. 2/10
TheHorrorfan
2015-10-31
Helt okej tycker jag. Såna här filmer brukar sällan vara speciellt bra, men den här funkar absolut.