2.8

A Christmas Story Christmas

Ralphie återvänder i vuxen ålder till huset i Cleveland, för att ge sina barn en magisk jul för att hedra minnet av sin nyligen bortgångna far.

Originaltitel A Christmas Story Christmas
Regissör Clay Kaytis
Manus Nick Schenk, Peter Billingsley, Clay Kaytis
Genre Familjefilm, 2020-talet
Skådespelare Peter Billingsley, Erinn Hayes, River Drosche, Julianna Layne, Julie Hagerty, Scott Schwartz, R D Robb, Ian Porter, Sam Parks, Davis Murphy, Zack Ward, Ian Petrella, Benjamin Noble, Julie Yammanee, Rosa O'Reilly, Michael Flemming, Derek Morse, Henry Miller

Rune2000
2022-12-07
Det är inte ofta man får se en uppföljare som är minst lika bra som originalet! En trevlig överraskning med en härlig julstämning som jag rekommenderar starkt, oavsett om ni har sett den första filmen eller ej.
Sheepy
2022-12-05
A Christmas Story Christmas är ett bevis på att det faktiskt går att göra en värdig uppföljare till en klassiker långt efter originalet. Filmen innehåller flera vinkningar till första filmen och många skådespelare återvänder även i denna. De flesta skämten fungerar och det är bara något enstaka som går över gränsen (*host* julgransscenen *host*). Oavsett skämten lyckas filmen bäst med julstämningen och att t.o.m. få till ett slut som på riktigt är berörande.