A Company Man

Hyeong-Do är företagets hitman. Ett uppdrag går ut på att samarbeta med en man som han sedan skall döda, när han sedan som en tjänst till mannen träffar dennes familj för att lämna pengar uppstår problem. Hyeong-Do börjar känna av sitt samvete för första gången och företaget misstänker att allt inte gått rätt till.

Originaltitel Hoi sa won

2016-08-24
Välgjord men oengagerande
BrutusBeefcake
2014-07-08
Vrålsnyggt som vanligt när koreanerna gör gangsteraction, fångar mig som tusan igenom hela men jag känner mig ändå inte helt mätt på slutet. Men bra är det, jo jo! (9-/15)
Redfield4ever
2014-01-15
Väldigt by-the-book, tyvärr. Dock är den snygg, har vissa väldigt intressanta bilder och skådespeleriet från Li Mi-yeon är riktigt bra. Jag gillar den, men man vet hur den kommer sluta och tredje akten är ganska svag även i hur den når slutet vilket filmer som denna behöver förlita sig på för att stå ut. Bra, men inget speciellt.
foppa99
2013-04-09
underhållning
bryngel
2013-03-13
Svag fyra, just för att jag älskar den här typen av film och för att skådespelarna är bra, tycker inte det är en dussinfilm, men visst har jag sett liknande någon gång förut, för jag söker upp just den här genren.
Hindsight
2013-01-31
Lite ripoff stämpen över denna. Tänker främst på A bittersweet life. Vissa scener dessutom som hämtade från the bourne supremacy. Bristfällig klippning i actionscenerna framåt slutet dessutom. Helt ok story men inget man inte sett förut. Underhållningsvärdet var ok, men berörde gör den inte. En dussinfilm att döda 90 minuter med helt enkelt.