2.6

A Cool, Dry Place

Russel är en framgångsrik storstadsadvokat. När hans fru en dag lämnar honom blir han ensamstående far till parets 5-årige son. För sonens skull flyttar han från Chicago, och ut på landet. Han får ett obetydligt advokatjobb och inleder en het kärleksaffär med en kvinna från den lilla staden. Men en dag dyker plötsligt och oväntat hans tidigare fru upp. Hon vill att allt skall bli som förr. Vem av kvinnorna skall han välja? Kan han överhuvudtaget fatta ett beslut?

Originaltitel A Cool, Dry Place
Regissör John N Smith
Manus Matthew McDuffie
Genre Drama, 90-tal
Skådespelare Joey Lauren Adams, Vince Vaughn, Monica Potter, Siobhan Fallon, Devon Sawa, Todd Louiso, Aleksa Palladino, Jenny Robertson

Dele
2015-08-14
Förutsägbart och smetigt utan ett uns av originalitet eller överraskning.
2014-11-09
Det är trevlig och trovärdig historia som även innehåller en hel del bra skådespel av Vince Vaughn, Monica Potter och Joey lauren Adams. Det som drar ner betyget är att den kan vara aningen förutsägbar på sina ställen. För mig kräver det att jag också är i rätt sinnesstämning för att se ett drama om relationer. 2+
Powha
2009-12-12
Ett ganska bra drama. Rätt segt, snudd på en tvåa.
chris_lambert_
2005-08-21
fin film .. varken mer eller mindre
OffTheGround
2005-04-16
Vacklar mellan tvåa och trea. Det blir en tvåan för att jag efteråt trots allt inte brydde mig speciellt mycket om hur det gick.
G.Malmberg
2005-04-16
tycker inte alls den var så dålig som det framkommer i andra kommentarer... Vaughn gör inte alls bort sig och märkligt nog så irriterar jag mig inte på ungen
ezeikel
2005-04-14
en äcklig stereotyp film, helt ointressant handling, amerikanska filmskapare verkar tro att det inte finns några dagis i usa. men dock bjuder vince vaughn på bra skådespeleri, och ungen är iallafall inte äcklig+vackra kvinnor. Om man vill se en riktigt bra film i samma genre ska man se "Kramer vs. Kramer", et här känns som ett billigt försök att uppnå något liknade.
Odal
2005-04-14
En trea då den berörde mig som person då jag är uppvuxen till större delen utan min pappa, och precis fått kontakt med honom. Den djupa handlingen är det som gör filmen. Det är inte alltid skådespelarna.
Cftbl
2005-04-14
Helt medioker film, klart förvånande kass.. irriterande pappa, kvinnliga roller, handling och slut.. När slutet kom så var det bara: "jaha... vem bryr sig.. vad är det på tv nu då?" Vet inte varför jag har hört talas om den här filmen förut.
Sodastream
2004-07-16
Jag såg endast andra hälften av den här, men jag vill ändå ge en trea (svag trea) för jag gillade det jag såg. Skön film som lunkar fram i behagligt tempo.