3.1

The Show Must Go On

Kang In-gu är en helt vanlig familjefader, åtminstone i sina egna ögon. Han oroar sig över sin relation till sin dotter och kämpar för att få ihop till brödfödan. Dock gör gör hans karriär som gangster honom till allt än normal i andras ögon och det finns många som gärna skulle se honom död.

Originaltitel Uahan segye
Alternativ titel Wonderful World, Wooahan Segye
Regissör Han Jae-rim
Manus Han Jae-rim
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Song Kang-ho, Choi Il-hwa, Oh Dal-su, Park Ji-young, Kim So-eun, Min Do-kee, Lee Jong-kwan, Lee Jang-hun, Yun Je-mun

BrutusBeefcake
2014-09-08
Scenerna mellan Song Kang-ho och Oh Dal-su är helt klockrena, annars en lustig och intressant gangsterfilm med glimrande skådespel. (10/15)
Redfield4ever
2014-02-25
Förvånansvärt lätt gangsterfilm, vilket inte är någonting negativt. Att få se en film där inte allt alltid är bäcksvart är ganska skönt för en gång skull. Song Kang-ho levererar än en gång.
Engravadlax
2014-01-11
Förstår inte slutet riktigt, kändes som ren filler som de lade till efter att filmen egentligen var över. De kunde ha klippt ned det rejält faktiskt. Song Kang-ho är bra, alla andra är hyfsade, men det ligger verkligen hela tiden på gränsen till oengagerande på grund av alla dessa småsaker, samt att filmen aldrig når några riktiga höjdpunkter i något avseende. De trista delarna tar ut de roliga. (5/10)

2011-09-29
En man bär hela filmen på sina axlar. Och han gör det bra. Som vanligt.
TompaB
2011-06-06
Song Kang-ho är lika bra som vanligt
convicted
2008-01-01
Jag älskar det...
St_affan
2007-10-30
Kang-ho Song är som alltid riktigt bra. Även om detta är en riktigt bra film så räcker det inte upp till fyran eller hans vanliga standard.
c0ma
2007-09-09
Är det bara jag som finner den alternativa titeln "A Day with My Son" helt oförklarlig? Som vanligt briljerar Kang-ho Song i sin roll.
M3rley
2007-07-21
Denna film var helt okay. Blev dock lite seg då och då.