2.2

A Dog Year

På ren impuls adopterar en deprimerad författare en oregerlig hund. Han begriper snart att han begått ett fatalt misstag då hunden fullständigt vänder upp och ner på hans liv.

Originaltitel A Dog Year
Alternativ titel Hundår
Regissör George LaVoo
Manus George LaVoo
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jeff Bridges, Lauren Ambrose, Lois Smith, Welker White, Amelia Campbell, Domhnall Gleeson

melodys
2019-06-03
En riktig feel good film, men med väldigt konstigt och kort slut.
Illville
2011-06-07
En story som griper tag, stundtals, men som också lämnar obegripliga luckor. Jag antar att boken som filmen bygger på förklarar en del, men som film kan betyget endast nå upp till en tvåa.
Cisco
2010-12-11
ush va besviken jag är på denna. Läste boken för ett par ett år hundmänniska som man är var det bland det bästa och finaste jag läst. Då jag av en slump att dem hade gjort en filmatisering av denna vågade jag inte hoppas för mkt men den var verkligen sämre än jag någonsin kunnat föreställa mig. Det fanns inget samspel mellan hund och människa och filmen kändes utdragen och seg. Börjat förstå att det är svårt att göra hundfilmer som inte känns tomma. Upplevde samma besvikelse på Hachiko och och marley and me.
Kyano
2010-03-07
en eloge för de som orkar sig igenom hela
Volfram
2010-02-02
Jag gillade det här.. väldigt fin film. Däremot, satt och var inne i filmen och helt plötsligt tog den slut. Alltså var jag inte alls beredd på att den skulle ta slut där och och jag var inte helt nöjd med det. Men en trevlig och fin film trots allt och den är klart sevärd.
qosmio
2010-01-14
Inget man inte sätt förr, halvtrevlig film med igenkänningskomik för hundägare men inget speciellt gripande.