2.8

A Dog's Breakfast

Patrick har alltid haft ett ganska ansträngt förhållande till sin lillasyster Marilyn. När hon tar hem sin nya fästman Ryan, en TV-kändis, blir läget inte bättre. När Patrick inte lyckas splittra paret börjar han fundera på att ta livet av Ryan. Tyvärr är Patrick inte bra på mycket här i livet, inte heller på att döda.

Originaltitel A Dog's Breakfast
Regissör David Hewlett
Manus David Hewlett, Jane Loughman
Genre 2000-tal, Komedi, Skräck
Skådespelare David Hewlett, Kate Hewlett, Paul McGillion, Christopher Judge, Rachel Luttrell, Amanda Byram, Michael Lenic

eowyn_cat
2012-02-01
mysig på ett skumt sätt.
aud
2009-06-10
Jag skrattade ihjäl mig när han råkade sätta på musiken och sprang runt och skrek. Annars var den mest jobbig, och lite deprimerande.
Löjdkvist
2009-04-22
Så låga betyg?! What the...! Den var ju otroligt charmig, rolig och nästan skrattretande. Att de har gjort så mycket med så lite pengar som de hade - wow. Kameravinklarna var nästintill perfektion många gånger och skämten är... Jösses, en av de bästa komedier jag sett... Men men, antar att det här är en "Jim Carrey" dominerad komedivärld - skrämmande!
JennySj77
2009-04-21
Absurd och lite skönt töntig. Deliberativt demokratisk, anser jag att det är rätt ok underhållning. :)
Kayvee
2009-02-25
så jävla bäng!
Zuzz
2008-09-26
Åh den var bra =) Jag tyckte om twisten på slutet ^^ David Hewlett är bara sååå underbar :D Kate och Paul är också mys ^^ Något som jag verkligen gillade med denna filmen var musiken, jag blev tokkär i den ^^ Söt och bra och vacker. Denna filmen får en stark 3a, nästa gång jag ser den lär den få en 4a ;)

2008-03-26
Mycket bra, speciellt om man sett Stargate Atlantis... :)
isan
2008-02-16
hahaa sjuuukaste filmen ja nånsin sett :S haha men rolig lite då och då
Floop
2008-02-05
David Hewlett som huvudkaraktär, författare och regissör. I just can't get enough!
yangbo
2007-10-23