2.8

A Dog's Purpose

En hund försöker hitta sitt syfte i livet över flera livstider och med flera olika ägare.

Originaltitel A Dog's Purpose
Regissör Lasse Hallström
Manus Cathryn Michon, W Bruce Cameron, Audrey Wells, Maya Forbes, Wally Wolodarsky
Genre Drama, Komedi, Familjefilm, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Josh Gad (röst), Dennis Quaid, Bryce Gheisar, KJ Apa, Britt Robertson, Peggy Lipton, Juliet Rylance, Luke Kirby, John Ortiz, Kirby Howell-Baptiste, Pooch Hall, Nicole LaPlaca, Primo Allon, Gabrielle Rose, Michael Bofshever, Jane McGregor, Logan Miller (I)
Filmnummer 120803

BarryHero
2019-12-27
Lite väl sockersöt hundfilm med en dubbad röst som inte är så karismatisk eller sympatisk som den hade kunnat vara. Ethan och hans familj är egentligen den mest intressanta historien men den får man inte se så mycket av. Det blir svårt att relatera till de ägare man bara får se för en kort stund. Duktiga hundskådespelare.
BHHG
2018-12-14
Varför finns inte hunden Bailey med i rollistan?!?
Tatty
2018-11-22
Åh, jag grät två gånger under filmen! En gång av sorg och en gång av glädje. Filmen är så intensiv, fin, sorglig, vacker och otroligt bra! Blandade känslor under hela filmen!
Norpan0
2018-10-23
Det här hade kunnat vara en helt okej film om inte hundrösten varit så irriterande imbecill.k
TURGUT
2018-07-09
Gillar hundar men kan inte riktigt se meningen med denna film.
Sir_Lord
2018-06-06
Damn those onion cutting ninjas!
Raimo_1985
2018-01-29
Väldigt charmiga hundar och det var ju därför man såg den, men på tok för lökig och fånig för ett högre betyg än godkänt. Men lite småtrevligt så där.
2018-01-01
Kombinationen av Lasse Hallström, hundar och mig gråtandes börjar nu bli en vana. Hallströms "Hachiko - En vän för livet" fick mig att gråta som ett litet barn och nu kommer han med denna filmen där man får följa en hund som återföds om och om igen. Detta är en fin historia, om något tunn, med feelgood i sig men att behöva se en hund dö om och om igen får tårarna onekligen att rinna.
Astrojacob
2017-05-30
Just loved it. Bravo Lasse!!!
Cisco
2017-04-23
Älskar man hundar så kunde man inte stänga av, trots rätt så intetsägande, platt manus och inte så mkt känsla som i relationerna som man väntat sig av Hallström. Svag 3.a för att den ändå berörde punktvis så pass mkt att tårar föll.