2.7

A Futile and Stupid Gesture

Historien om komediunderbarnet Doug Kenney, som var central i 1970-talets kontrakultur på den amerikanska komediscenen och medskapare av Nation Lampoon, Animal House och Caddyshack.

Originaltitel A Futile and Stupid Gesture
Regissör David Wain
Manus John Aboud, Michael Colton
Genre Biografi, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Will Forte, Domhnall Gleeson, Martin Mull, Emmy Rossum, Camille Guaty, Matt Walsh, Joel McHale, Thomas Lennon, Natasha Lyonne, Matt Lucas, Neil Casey, Joe Lo Truglio, Harry Groener, Annette O'Toole, Elvy Yost, Nelson Franklin, Max Greenfield, Jon Daly

Starkbröl
2018-07-29
Inte så intressant på någon nivå tyvärr.
Bomkia
2018-03-23
Inte alls så pjåkig biografifilm. Jag kunde väldigt lite om ämnet och detta berättades i bra takt med skön humor. 3+
ilgoga
2018-03-08
Svårt att betygsätta... gillar mycket med den men får ingen vidare känsla som helhet... tog ett tag innan jag kände igen Domhnall Gleeson
HerrNenne
2018-02-24
Börjar bra och spännande och med ett roligt grepp, men greppet faller snart igenom lite och blir mer irriterande och nästan självgott, jag tröttnar iaf. Lite samma med storyn, som börjar fängslande, men sedan går över till något mer ointressant. Är ju inte känslan av komiskt geni som förmedlas, men det kanske inte är meningen heller.
illbejane
2018-02-12
Skildrar på ett bra sätt framgång och konsekvenser av att starta upp mer än man hinner med. Ett mänskligt och ärligt porträtt av hur det är att vara människa. Otroligt underhållande dessutom. De är väldigt tydliga med att kritiskt reflektera och peka ut det som var dåligt med dåtidens jargong vilket uppskattas och visar på att människor utvecklas, växer och förbättras. Hade varit konstigt om dom skildrat det hela på något mer sminkat sätt. Gillade den skarpt alltså, till skillnad från andra här. Framförallt underhållande.
Murvel48
2018-01-31
En rätt smart film om en otrevlig typ som låg bakom en massa skitfilmer. Stark tvåa!
MattMachine
2018-01-29
Roligt berättad och intressant. Fula peruker.
PeterTheW
2018-01-27