A Good Day to Die Hard

John McClane är tillbaka och även den här gången hamnar den hårdnackade New York-polisen på fel plats vid fel tillfälle, efter att ha rest till Moskva för att hjälpa sin son Jack. John och Jack har inte ett helt okomplicerat far- och son-förhållande, och det faktum att Jack är minst lika envis som sin pappa förenklar inte saken. Men med Moskvas undre värld efter sig och med tiden emot sig för att stoppa ett krigsutbrott, måste de trots detta samarbeta och två McClanes visar sig vara en svårslagen kombination?

Originaltitel A Good Day to Die Hard
Alternativ titel Die Hard 5
Regissör John Moore (I)
Manus Skip Woods
Genre 2010-tal, Action, Kriminalare, Thriller
Skådespelare Bruce Willis, Jai Courtney, Sebastian Koch, Julija Snigir, Sergej Kolesnikov, Radivoje Bukvic, Cole Hauser, Amaury Nolasco, Roman Luknár, Melissa Tang, Mary Elizabeth Winstead

2018-03-07
Nej tack, urk!!!
Rele
2018-02-20
En dålig Die Hard och därför ger jag en etta.
2017-10-24
Sluta med uppföljare nu!!!!!
fridenpaden
2017-08-29
Inte alls så dålig som all skit den fått. Det är orättvist att jämföra med första filmen men jag tycker den håller sig rätt bra i förhållande till resten. Skulle nog sätta den på fjärde plats ändå. Kanske hade även jag sugit i mig lite komposit 27-4 innan visning. Den var grym och så otroligt sannolik. Jag trodde direkt på att det finns en vätska som man kan spruta runt lite i ett radioaktivt rum så att radioktiviteten sjunker som en sten.
Albion
2017-04-29
Om första halvan åtminstone är lite av anständig actionfilm så försvinner det med råge i andra halvan. Härdsmälta skulle man kanske kunna säga.(förlåt humorn) Betyget blir en 2;a
Jaganatha
2017-04-18
En film helt utan goda kvaliteter och inte minst existensberättigande. Som tur var blev denna ingen succé och därför har vi nog sett slutet på denna medelmåttiga actonserie.
Razzel
2017-04-02
Riktigt usel.
2016-09-18
Fullständigt och totalt värdelös på alla sätt och vis! En solklar nolla på skalan 1-10!
amam
2016-05-12
Tråkig och helt utan Die Hard-känslan. Bara ytterligare en av mängden av dåliga hjärndöda actionfilmer. Svag tvåa.
Engravadlax
2015-12-28
Herregud vad gammal Willis är.