2.2

Tills döden skiljer oss åt

Efter tjugofemårs äktenskap, vad kommer Darcy att göra när hon upptäcker sin mans ondskefulla hemlighet?

Originaltitel A Good Marriage
Regissör Peter Askin
Manus Stephen King
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Joan Allen, Anthony LaPaglia, Kristen Connolly, Cara Buono, Theo Stockman, Will Rogers (II), Stephen Lang, Timothy J Cox, Kris Lundberg

PSH-BOZO
2019-02-06
Älskar Stephen King, men det här var ingen höjdare. Tycker att det går för "enkelt" i början och det byggs inte upp någon nämnvärd spänning. Ne det hela blir bara en transportsträcka och faktiskt otroligt tråkig.
Robkiller
2018-01-28
Stephen King thriller som aldrig tar sig, det mesta blir bara rätt ologiskt.
fridenpaden
2016-04-29
Enligt filmtipset finns det åtta filmer med samma svenska titel. Denna är okej men troligtvis är det inte den bästa av gänget.
NoWireHangers
2016-02-16
Mer lågmält drama än thriller. Lite ojämn men till slut ändå ganska bra.
2015-12-11
En seriemördarthriller med Kings inblandning kunde ju vara nåt. Men icke. Stelt, trist och rörigt där de inte verkar vetat vad fasen de skulle göra med manuset efter dryga halvtimman.

2015-10-30
En blek thriller och Stephen King-filmatisering som aldrig lyfter eller är speciellt intressant. Trailern lovade mer än vad filmen erbjöd. 4/10
LXMBRG
2015-07-07
B-thriller.
Tuuna
2015-06-14
Väldigt bra :) Kan hålla med om att den är lite förutsägbar men absolut inte kliche. 99% av alla filmer är förutsägbara. Älskar tanken, och tycker att detta tema är sjukt obehagligt. Monster/demoner/slasherfilmer i all ära men känslan försvinner med filmens slut, denna rädsla kommer sitta i.
Engravadlax
2015-04-15
3 minuter in: alla suger. 7 minuter in: jag förstår inte varför jag fortfarande kollar. 9 minuter in: Anthony LaPaglias sexstön ger mig men för livet.
carnevil
2015-03-18
Börjar ok...sen blir det segt och förutsägbart.