2.7

A Good Woman

Mrs. Erlynne är en kvinna med ett rykte om att underhålla rika och gifta män. Hon lämnar sina problem och obetalada räkningar i New York och tar sikte på Amalfi-kusten och Meg och Robert Windermere. Baserad på en pjäs av Oscar Wilde.

Originaltitel A Good Woman
Regissör Mike Barker
Manus Howard Himelstein
Genre 2000-tal, Drama, Komedi, Romantik
Skådespelare Scarlett Johansson, Helen Hunt, Tom Wilkinson, Stephen Campbell Moore, Mark Umbers, Milena Vukotic, Diana Hardcastle, Roger Hammond, Giorgia Massetti, John Standing, Jane How, Shara Orano, Bruce McGuire

Starlette
2015-03-23
Mysig och underhållande. Tom Wilkinson och Helen hunt, underbara.
Gigi1943
2014-10-12
Trevlig är min enkla kommentar.
picklessmulan
2014-06-23
En trevlig film som tack vare de bra skådisinsatserna är och sniffar på en fyra. Tyvärr så brister det lite i manus ibland och stundtals känns filmen ganska seg! Men en Stark trea får det bli!!
ulpe01
2012-08-03
Väldigt ojämn film, snygga miljöer och på papperet riktigt bra skådisar, men det blir liksom ingen utdelning på det hela. Småsegt och når inte hela vägen upp till en trea.
answai
2011-08-07
Vackra miljöer, kvickheter och förförisk atmosfär. En underhållande film, om än inte mer - fast ibland räcker det långt.
not_me
2010-07-21
Underhållande och vacker, dialoger håller precis vad man kan vänta av O. Wilde. Strålande insats av H. Hunt.
jasmin357
2010-06-11
fin film,gillar dialogerna.
Ilea
2010-06-09
Jag är oerhört förtjust i Oscar Wilde och denna film formligen sprutar Wilde-aforismer, men tyvärr får inte filmen liv. Jag kan tänka mig att det till stor del beror på att alla talar det för Wilde karakteristiska språket; personligen hade jag föredragit om Wildes knivskarpa cynism var förbehållna en eller ett fåtal karaktärer i filmen. På så vis, hade språket kunnat bidra till att definiera karaktärerna, i stället för att som nu låta Wildes eget - visserligen avundsvärda - språk överglänsa och sudda ut gränserna mellan de olika personerna.
ledsenpirat
2010-04-03
Underhållande. De lyckades hålla Wildes språk vid liv genom filmen tycker jag. Charmigast är ändå den äldre generationen i filmen.
Lapman
2010-03-09
Storyn i sig är inte särskilt stark, men jag tycker ändå att filmen är bra. Skådespelarna är duktiga, manuset är mycket bra och den är lite fin. Den hade dock kunnat vara mycket bättre om man kanske byggde upp det mer innan tvisten kom.