3.4

A Guide to Recognizing Your Saints

Ett drama om en pojkes uppväxt i åttiotalets Astoria, New York. När han ser sina vänner dö, hamna i fängelse eller knarka bort sina liv, börjar han själv tro att helgonen skyddar honom från deras öde.

Originaltitel A Guide to Recognizing Your Saints
Regissör Dito Montiel
Manus Dito Montiel
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama
Skådespelare Robert Downey Jr, Rosario Dawson, Shia LaBeouf, Chazz Palminteri, Dianne Wiest, Channing Tatum, Eric Roberts, Martin Compston, Julia Garro, Peter Anthony Tambakis, Scott Michael Campbell, Anthony DeSando, Eleonore Hendricks, Melonie Diaz, Adam Scarimbolo
Betygsantal 1934

2017-10-25
sawa
2015-07-28
Jag försökte, men orkade inte se klart. Ointressant. Stökig. Irriterande.
2014-12-14
Jag håller med Robban i sina kommentarer om denna film och jag skulle gärna vilja ge ett högre betyg. Det som dock för min egen skull drar ner betyget är efter att sett filmen så glömde jag bort den snabbt och dessutom har jag ingen vilja att se om den. Robert Downey Jr håller dock sakta och säkert på att bli en riktigt favoritskådis hos mig.
GinNTonic
2014-01-09
Oerhört välberättat hood-drama. Det något fragmentariska klippningen, där minnen blandas och pusslas ihop passar utmärkt till denna historia om en man som kommer hem och måste möta och hantera sitt förflutna. Mycket bra skådespelarinsatser från alla inblandade, till och med Shia LaBeouf som jag annars brukar ha väldigt svårt för. Fantastisk stämning, bra foto och trovärdig historia med mänskliga karaktärer som man verkligen bryr sig om. Och så en nypa diskbänk på det, så har vi ett mästerverk.
daniel77
2013-10-15
En positiv överraskning! Inte så mycket vad som berättas utan hur det berättas. Formen lyckas förhöja upplevelsen utan att för den delen bli allt för påträngande eller experimentell. Ett gediget hantverk, helt enkelt! Lägg till ett par rätt fina skådespelarscener och fyran, om än svag, är ett faktum.
RichardEk
2013-07-17
I gränssnittet mellan dokumentär och teaterdrama befinner sig denna film långt från 'Mean Streets'. Men den har sina kvalitéer, som exempelvis bra skådespelarinsatser. Formen är också intressant, fiktiv dokumentär eller dokumentär fiktion, eller också har bara resultatet blivit sådant. Det känslomässiga biter dock inte alltid, kanske för att det blir väl teatralt ibland.
Ojhda
2013-02-20
Den är bra, älskar liknande "A day in the hood" filmer och Shia är faktiskt väldigt bra i den
sparriskrigarn
2013-01-29
Makalöst tråkig och med riktigt uselt skådespeleri. Mycket svag tvåa, en plåga att orka se färdig.
dedmike
2013-01-01
Eric Roberts i finkan, det har man sett förr och det funkar alltid. Bra film.
Lunatisk
2012-12-17
En jättejättejättetråkig film helt enkelt.