2.9

A Hard Day

Nyskilde och allmänt olycksdrabbade kriminalinspektören Go Geon-soo får reda på att polisens internutredare planerar ett tillslag mot hans inte helt laglydiga enhet, och lyckas smita ifrån sin mammas begravning. På vägen råkar han dock köra på en fotgängare. I stället för att rapportera det inträffade bestämmer han sig för att själv göra sig av med kroppen. Varje val han gör trasslar honom djupare in i en härva helt utom hans kontroll.

Originaltitel Kkeut-kka-ji-gan-da
Alternativ titel Moodumkkaji GandaTake it to the GraveTake it to the EndKkeutkkaji Ganda
Regissör Kim Seong-hoon
Manus Kim Seong-hoon, Lee Hae-jun
Genre Action, Thriller, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Lee Seon-gyun, Jo Jin-woong, Jeong Man-shik, Park Bo-gum, Nam Kyeong-eup, Jo Ha-seok

BrutusBeefcake
2016-03-30
Lite kul ibland, men det blev otrolig långdraget framåt slutet och intresset försvann nästan helt. Det blev lite för osannolikt. I övrigt var den ganska skön och det är en riktigt fin produktion. (6/15)
Redfield4ever
2014-11-07
Haha så jävla dum. Vill nästan sätta en fyra, men det får förbli en trea.
bryngel
2014-11-07
Klart godkänd.
Engravadlax
2014-11-01
Även jag tycker att det är hyfsat, men också att det saknas något. Vissa scener följer jag med intresse, men för det mesta är det inte särskilt engagerande. Hade kanske dragit fördel av en tyngre casting. (5/10)
Kimchi
2014-10-19
Helt okej underhållning men inte så mycket mer. Manuset är okej, produktionen likaså men tycker aldrig filmen lyfter riktigt.
sathariel
2014-10-19
Ja, den är snyggt filmad och har skön mörk humor.
capitol
2014-10-18
En stabil action, inte så mycket mer och inte så mycket mindre.
Mekong
2014-10-13
Sydkoreansk snygg action och korrumperade snutar, Finns mycket att gilla här. Uppblandat med en del mörk humor också. Riktigt bra, men ändå inte lika skarpt som en del andra sydkoreaner.