2.8

A Horrible Woman

Rasmus möter Marie en dag och är helt säker på att det är kärleken i hans liv, men det tar inte lång tid innan hon visar sig vara någonting helt annat...

Originaltitel En frygtelig kvinde
Regissör Christian Tafdrup
Manus Christian Tafdrup, Mads Tafdrup
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Anders Juul, Amanda Collin, Rasmus Hammerich, Nicolai Jandorf Klok, Danny Thykær, Carla Mickelborg, Nicklas Søderberg Lundstrøm, Søren Hauch-Fausbøll, Vibeke Hastrup, Heidi Keller, Fanny Louise Bernth, Mads Tafdrup, Christian Tafdrup

StureStenhög
2019-01-12
En film som ligger helt fel i tiden, det gör den intressant, och det är kul att danskarna totalt skiter i sånt. Det är också underhållande att följa det psykologiska spelet och all manipulation, och enskilda scener är väldigt träffsäkra. Tyvärr känns dock helheten lite för tunn i slutändan, en känsla som förstärks av ett stressat slut. Vi får veta lite för lite om den fruktansvärda kvinnan och vad som motiverar henne för att den ska ha något substansfyllt att säga som karaktärsstudie, samtidigt som den inte går tillräckligt långt för att fungera fullt ut som ren underhållning. De hade antingen behövt göra henne mer mänsklig, eller låta henne gå full kaninkokerska. Svag trea
mammene
2019-01-06
Under filmens gång stegrade sig irritationen, framkallade känslor av obehag av en mycket obehaglig människa. Ingen feelgood film direkt, känns inte PK , vilket är ett plus.
Christofer
2018-11-24
Sådär tycke jag. Visserligen en annorlunda take på ett bekant tema, men det blev ändå inte tillräckligt intressant i slutändan.
LadyStar
2018-03-16
Vet ni när denna går upp i Sverige? Gick upp i Finland 8 mars tror jag och i Danmark i oktober 2017.