2.9

A Liar's Autobiography ? The Untrue Story of Monty Python's Graham Chapman

En animerad, ej sakligt korrekt biografi om Graham Arthur Chapman, som var en av medlemmarna i Monty Python.

Originaltitel A Liar's Autobiography ? The Untrue Story of Monty Python's Graham Chapman
Alternativ titel Graham Chapman: Dead in 3-D
Regissör Bill Jones, Jeff Simpson, Ben Timlett
Manus Bill Jones, Jeff Simpson, Ben Timlett
Genre 2010-tal, Komedi, Animerad
Skådespelare Graham Chapman (röst), John Cleese (röst), Terry Jones (röst), Michael Palin (röst), Terry Gilliam (röst), Carol Cleveland (röst), Philip Bulcock (röst), Cameron Diaz (röst)

malin93
2015-12-12
Ungefär lika förvirrande som boken, men på ett bra sätt. Lite segt emellanåt men de fick med de mest intressanta bitarna. RIP Graham.
bryngel
2014-10-21
Blev duktigt besviken. Inte i närheten av vad jag förväntat mig. Segt och inte speciellt roligt.
Gumsamumsa
2013-09-07
Underbar!
__virre__
2013-02-26
Saknade Eric Idle i filmen.
estet_kikka
2013-02-21
jag älskar boken, så blev mkt glad när jag hörde att en film var på g. att den bara får en fyra beror på att mkt från boken saknas, tex nämns inte graham å davids adoptivson alls. samt att personen som blev smått schockad över homosexualiteten inte var keith moon, utan eric idle. + att graham antydde att han trodde john cleese var lite småkär i michael palin. såna saker saknade jag i filmen. men i övrigt välgjord å underhållande. men kommer ni över boken (man kan ju hoppas den börjar tryckas på nytt nu efter filmen) så läs den!
bytat
2013-02-05
varierande kvalitet på segmenten men överlag är ämnet intressantare än genomförandet.
Scooterpie
2013-02-04
måste nog se den flertalet gånger för att all potential ska få sin rätt, men jag gillade den skarpt.
abercrombie
2013-02-03
Jag var inte tillräckligt full för att uppskatta den fullt ut, men kan se en fantastisk potential..!