A Life Less Ordinary

När Robert blir dumpad av sin flickvän och ersätts av en robot på jobbet kidnappar han i ren desperation sin chefs dotter Celine. Men Robert har ingen erfarenhet av kidnappning och vet inte vad han ska göra med Celine, som uppträder mer som en medbrottsling än ett offer. De två beger sig ut på en resa genom USA. Efter sig har de O'Reilly och Jackson som Celines pappa anlitat för att få tillbaka sin dotter.

Originaltitel A Life Less Ordinary
Regissör Danny Boyle
Manus John Hodge
Genre Drama, Komedi, Romantik, Fantasy, 90-tal, Roadmovie
Skådespelare Ewan McGregor, Cameron Diaz, Holly Hunter, Delroy Lindo, Dan Hedaya, Ian Holm, Ian McNeice, Stanley Tucci, Tony Shalhoub, Maury Chaykin, Christopher Gorham, Timothy Olyphant, KK Dodds

Murvel48
2019-02-10
Manuset och regin kunde dom slipat på lite till men underhållningen räcker till en svag trea.
2017-08-03
Äger!
tandersten
2016-01-28
Bra musik, lika dålig 15 år senar.
2014-11-09
Tyvärr får man sällan se komedier som denna. Det är Danny Boyle, Ewan McGregor och Cameron Diaz i en originell, rolig, lite knasig komedi av hög produktion. Skådespelet, manus och regi är en ren njutning. Jag som har en lite större förkärlek till just de tre ovan nämnda personerna, njuter lite extra av denna film. 3+
JPerlie
2014-08-04
Svårgillad film som jag såg om för någon dag sedan. Första gången såg jag inte hela och tyckte att den var sjukt flummig. Den är fortfarande super weird men på ett väldigt mycket mer charmigt sätt än tidigare. Men det var inte förrän jag började identifiera mig med Diaz som jag insåg hur mycket jag gillade den. Holly Hunter är förövrigt fantastisk i sin roll! Jag gillar att vi har två starka kvinnliga roller som står ut i en och samma film. Hade det varit lite mindre flumm så kunde det räckt till en femma.
AlbinWesley
2014-06-12
Det är helt beroende av himlengreppet, och de två huvudrollsinnehavarnas goda personkemi. Vidare är förstås den allt som oftast väldigt roliga dialogen bärande för filmens kvalitet. Ja det var kul det här, i vanlig ordning med Boyle gediget toppensoundtrack också.
sparriskrigarn
2014-02-19
Tramsig kalkon. Flummig, usel och absolut inte rolig, om det nu var avsikten.
okidoki
2013-12-26
Skräp
Ful_fisk
2013-08-09
Danny Boyles tredje film var den första jag såg och tycker verkligen att den är underskattad, då den tyvärr floppade. Mycket rolig, säregen och häftig film med en Ewan McGregor i högform och en rad schysta karaktärer. Kanonfilm!
Rymdis
2013-01-18
När den samlade recensentkåren klagar på att en film har "rörig handling" är den alltid bra. ALLO är det bästa exemplet på denna naturlag. :-)