2.8

A Long Way Down

Det är nyårsafton vid Toppers House, den populäraste självmordsplatsen i norra London. Fyra främlingar kommer snart att få erfara att ett självmord inte är den privata handling de förväntat sig...

Originaltitel A Long Way Down
Regissör Pascal Chaumeil
Manus Jack Thorne
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Pierce Brosnan, Toni Collette, Imogen Poots, Aaron Paul, Sam Neill, Tuppence Middleton, Josef Altin, Rosamund Pike, Joe Cole, Leo Bill, Enrique Arce, Christos Tolera, Diana Kent, Zara White

mammene
2022-12-18
En rätt rolig och charmig film, tänker också får man skoja om allt? Tycker i alla fall att det fungerade här, av den anledningen att man verkligen förstår att det är skoj. Ett charmigt gäng skådespelare som förhöjde, blev positivt överraskad av detta.
fridenpaden
2022-07-04
Saknar den vanliga Hornby-känslan.
produr
2019-03-10
Av dem böcker jag har läst av Hornby så är det den här jag gillar minst och den behövde väl inte direkt någon filmatisering heller tycker jag .Boken orkade jag knappt läsa klart.Filmen var enklare att gå igenom i alla fall.En svag tvåa kan jag ge.
KyLLo
2019-01-02
Jag gillade försöken till att vara egen, men som helhet blev det tillgjort och höll inte.
ulpe01
2016-01-19
Bra skådisar, men en story jag har svårt att "köpa". Vill gilla det mer än jag faktiskt gör, konstigt nog.
Hindsight
2014-11-24
Började titta, men detta visade sig halvvägs in vara en av få filmer jag stött på som jag faktiskt inte orkat se klart.
Berniey
2014-11-21
Intressant handling och absolut bra med bra skådespelar insatser, men visst blir det med en hel del bismak, men sevärd
Spidde
2014-09-28
Jag har inte läst alla Nick Hornbys böcker men A long way down bör vara hans sämsta. Jag läste inte ens klart den eftersom storyn kändes falsk och ytlig. Och självklart blir det ingen lyckad filmatisering av en redan misslyckad förlaga. Storyn känns väldigt påklistrad och onaturlig och gör sig inte bra som film. Går dock att kolla på om man är trött och inte orkar se något bra som kräver engagemang och uppmärksamhet.
RunRiot
2014-08-22
Välskriven och charmig med karaktärer som kändes "på riktigt". Kan tycka att handlingen vid vissa delar blir lite långdragen och ointressant, men då det är karaktärerna som för filmen framåt funkar det ändå. Skådespelarprestationerna är också riktigt bra och jag tycker att känslan överlag i filmen är väldigt mysig. Hade dock önskat lite mer enclosure i slutet, men annars var den riktigt bra.
ziferN
2014-08-09
Charmigt och underhållande, kanske dock dessvärre inte särskilt kul men ändå ett tappert försök på ett ämne som kan kanske inte förknippar som något roligt precis. Men den alltid lika ljuvliga Imogen Poots är däremot som vanligt sevärd och helt fullkomligt underbar. Så en trea är filmen allt värd.