2.7

A Lot Like Love

Oliver och Emily träffar varandra för första gången på ett flyg mellan Los Angeles och New York. De har sex på flygplanstoan, men kommer fram till att de inte passar speciellt bra tillsammans. Över de nästkommande åren utvecklas dock deras relation över ett antal mer eller mindre slumpartade möten.

Originaltitel A Lot Like Love
Regissör Nigel Cole
Manus Colin Patrick Lynch
Genre 2000-tal, Komedi, Drama, Romantik
Skådespelare Amanda Peet, Ashton Kutcher, Taryn Manning, Lee Garlington, Aimee Garcia, Birdie M Hale, Tyrone Giordano, Melissa van der Schyff, Kal Penn, Ali Larter, Sarah Shahi, Moon Bloodgood, Jeremy Sisto, Kathryn Hahn

Skapad 2006-01-22 av Loomis
Regissören till din mammas favoritfilmer \"Kalenderflickorna\" och \"Saving Grace\" har korsat Atlanten för att göra en romantisk komedi med två av Hollywoods unga och heta skådespelare. Ashton K...   Läs mer »

XJR
2018-01-28
Totalt förutsägbar, inga överraskningar. Kutcher gör samma roll som alltid, peet gör sin roll utan att glänsa. Vet inte varför jag såg den till slutet, hoppades väl på att något skulle hända...
yrkeschaufföre
2018-01-28
Helt okej men inte en trea. Peet och Kutcher funkar fint ihop!
2017-10-22
Sunken25
2016-12-21
Helt okej romantisk komedi med en hel del klyschor, som jag ändå kan förbise då karaktärerna är lite intressanta ändå.
Canaletes
2014-12-23
Riktigt härlig film att se på! Känner mig helt enkelt glad nu efteråt. Kemin mellan Amanda och Ashton underbar, musiken och den härliga tidiga 2000-talet känslan. Amanda Peet är otroligt vacker här. Stort plus för kameran och fotona, lite det som satte prägel på filmen. Annars om man ska summera den kort så är det en härlig kärlekskomedi. Åren gick lite för fort så den kunde ha gjorts bättre eller varit lite längre. 7.3/10.
Wonderwall86
2014-11-17
Tycker denna har fått lite oförskämt mycket skit. Den har sina klyschor men endå så har jag inte sett det förut. Fin film som verkligen passar Ashton kutchers ensidiga skådespelartalang.
2014-11-12
En film med många likheter med klassikern "When Harry Met Sally" men den filmen hade ett mycket starkare manus och det är svårt att nå upp till Billy Crystal och Meg Ryans sampel i den filmen. Amanda Peete och Ashton Kutcher gör dock ett bra jobb och höjer min respekt för dem som skådespelare.
KatjaF
2013-08-17
Bra och mysig film som fick mig att skratta!
soilheart
2013-06-21
Inget mästerverk, men ändå fin på något vis. En stark trea som flyttas upp till fyra för att jag gillar idén bakom storyn.
lemonster
2013-05-19
En ny romans från regissören av Saving Grace.