3.1

A Man Who Was Superman

Soo-jung är en producent som gjort filmer om folk under några år. Under ett av sina projekt så får hon sin kamera stulen, men den återtas av en man som påstår sig vara stålmannen, men saknar sina krafter p g a kryptonit som en skurk satt i hans huvud. Men han hjälper ändå så gott han kan. Soo-jung ser en tok när hon ser en, men inser att han kan vara ett intressant material för en dokumentär.

Originaltitel Superman ieotdeon sanai
Regissör Jeong Yoon-chul
Manus Jeong Yoon-chul, Yun Jin-ho
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Hwang Jung-min, Seon Woo-seon, Jin Ji-hee, Seo Young-hwa, Gianna Jun

pufred
2013-09-01
Koreansk tragikomisk film med sensmoral. Rätt intressant ur en psykologisk aspekt men de dramatiska scenerna dras ut på för länge för att spela på känslosträngar vilket inte helt funkar. Men ganska rolig, dramatisk, snyftig, intressant..och skönt att det inte finns en patetisk kärlekssaga här..
HerrNenne
2012-10-07
Trots bra premisser har filmen svårt att hitta en bra nivå, den får inte riktigt fram vad den vill säga. Fram emot slutet kommer dock några riktigt starka och fina scener. Sevärd ändå.
Jullle
2012-05-26
En av de bästa filmer jag sett
uCj
2008-08-28
Jag hade trott, och hoppats på, att det skulle vara en kul komedi rakt igenom. Men det är faktiskt en tragikomisk film med betoning på tragik! Den var till att börja med inte så väldigt rolig, lite lustig dock. Sen så tyckte jag inte utvecklingen var så bra, men en del var ganska rörande, så som folks passivitet (utan att säga för mycket). Det är tragiskt, och huvudet på spiken. En ok eller bra film, men lite besviken vart jag. Det som gör filmen intressant är att få se Jun Ji-hyun återvända till filmduken igen, men det verkar som om hon numera går under namnet Gianna Jun. Hon är ett plus, för hennes roliga uttryck är inget man är bortskämd med.