3.2

A Man's Job

När Juha blir av med jobbet berättar han det inte för frun som till varje pris måste skyddas från sin hotande depression. Men någonstans måste ju pengarna komma ifrån. På ett hantverkarjobb finner han sig plötsligt få rejält påslag på lönen om han under en timme borstar sin kvinnliga uppdragsgivares hår - naken. Han blir snart besatt av att inkassera det som i början tycks som lättförtjänta pengar. Men prostitution är en hård bransch.

Originaltitel Miehen työ
Alternativ titel Ett mansjobb
Regissör Aleksi Salmenperä
Manus Aleksi Salmenperä
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Tommi Korpela, Maria Heiskanen, Jani Volanen, Stan Saanila, Konsta Pylkkönen, Noora Dadu, Joanna Haartti, Kaarina Hazard, Vilma Juutilainen, Helmi Kaartinen, Arttu Kapulainen, Inka Timgren, Leea Klemola, Jukka Kärkkäinen, Sue Lemström

foppa99
2014-08-19
En porrportfölj borde de flesta ha!
cassiopeia
2011-07-17
Bra är den, trots att den inte är behaglig. Eller kanske just därför... Tragikomisk, säger folk, men jag har svårt att se komiken.

2009-11-03
Tommi Korpela är väldigt övertygande, alla händelseförlopp däremot känns väl kanske inte fullt så realistiska alla gånger. Som ett litet tillägg så måste jag säga att det var överraskande lite naket med tanke på tema samt att det faktiskt är fråga om en finsk film.
Masjävel
2009-05-03
Imponerande kvalitetsfilm för att vara från Finland. Visste inte de kunde producera så pass bra film. Ganska udda men välgjord och finsk tragik i ett nötskal…
Kurijakin
2008-07-11
de blir bara bra tack vare att det är en finsk produktion, dom förmedlar budskapet på ett specielt sätt, och det känns mer äkta.
Sanctus
2008-05-22
En medelfyra får denna finska rulle av mig. En ganska tragikomisk film som man inte vet om man ska skratta eller gråta åt. Utmärkta skådespelare som lyfter fram de oerhört trovärdiga karaktärerna. Tänkvärt och välgjort.
Salo_j
2008-04-23
En film, lite som Löpgravsvägen, som visar hur långt en man kan gå för sin kvinnas kärlek. Tankeväckande.
MaxPower
2007-02-04
very good. men publiken skrattade besinningslöst åt ALLT.