3.4

A Mighty Wind

Mockumentär om tre country/folkrockband med storhetstid under 60-talet som samlas för en minneskonsert i syfte att hedra en avliden manager. Återförenar frontfigurerna från Spinal Tap (Guest, McKean, Shearer) i bandet The Folksmen.

Originaltitel A Mighty Wind
Regissör Christopher Guest
Manus Eugene Levy, Christopher Guest
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Michael McKean, Bob Balaban, Christopher Guest, Eugene Levy, Parker Posey, Harry Shearer, Paul Dooley, John Michael Higgins, Jane Lynch, Fred Willard, Mark Nonisa, Catherine O'Hara, Jim Piddock, Don Lake, Paul Benedict, Ed Begley Jr, Jennifer Coolidge

Necross
2018-01-13
Om den varit bara lite mer vågad, och lockat till aningen fler gapflabb, hade jag tagit fram 4:a-betyget. Underbara karaktärer och skådespelare!
AlbinWesley
2015-02-28
Vilket kärt återseende det blev. Jag kan knappt förstå att jag uppskattade den så när den kom, för jag kan inte tänka mig att jag förstod den riktigt då. Men den är ju verkligen briljant, parodin är perfekt, mycket rolig. Bra låtar. Mycket stark trea.
LuxLisbon2
2013-01-17
En stark trea till riktigt god underhållning!
Kurosawafan
2010-12-05
intressant, men rätt seg
LouReed
2010-11-09
kan hålla med jonny om att: "allt för många karaktärer figurerar vilket medför att karaktärerna inte tillåts blomma ut till sin fulla potential."
LouReed
2010-11-09
Kul med knullandet på hotellet, när han satt och spelade samt satt och pratade med det där mongot. Inte speciellt mkt mer. Mådde mest illa av alla tråkiga skämt och fula karaktärer.
johnny_silvers
2010-11-09
En Spinal tap i folkmusikmiljö. Christopher Guest återvänder till musikmockumentärgenren samtidigt som han återanvänder uppbyggnaden från Waiting for Guffman och Best in show. På sina ställen tangeras briljansen från Spinal tap - men filmen faller till stor del på att allt för många karaktärer figurerar vilket medför att karaktärerna inte tillåts blomma ut till sin fulla potential.
tuff
2010-11-09
För långt mellan asgarven, men otroligt välgjord, underbar musik. "it's blowin' peace and freedom, it's blowin' you and me"
kanzi
2010-11-06
Underhållande för stunden helt klart. "Bra" låtar och några dråpliga situationer, men det är långt kvar till Spinal Tap...
AnecdotistOwl
2010-06-13
Haha, lysande! Spinal Tap grabbarna var inte sig lika, kände knappt igen dem utan sina peruker..