2.6

A Million Ways to Die in the West

När en feg bonde faller för den mystiska nya kvinnan i staden måste han testa sitt nyfunna mod när hennes revolverslingande man annonserar sin ankomst i den lilla staden.

Originaltitel A Million Ways to Die in the West
Regissör Seth MacFarlane
Manus Seth MacFarlane, Alec Sulkin, Wellesley Wild
Genre Komedi, Western, 2010-tal
Skådespelare Seth MacFarlane, Charlize Theron, Amanda Seyfried, Liam Neeson, Giovanni Ribisi, Neil Patrick Harris, Sarah Silverman, Christopher Hagen, Wes Studi, Evan Jones (I), Matt Clark, Ralph Garman, Rex Linn, Brett Rickaby, Aaron McPherson, Alex Borstein

Solidus
2018-04-21
Politiskt inkorrekta komedier kräver fingertoppskänsla från regissörens sida. Två lyckade exempel är BLAZING SADDLES (DET VÅRAS FÖR SHERIFFEN) och TEAM AMERICA. Allt och alla får skit i dessa filmer och komedin hos dem är lysande eftersom regissörerna vet skillnaden mellan att kasta skit på något på ett underhållande sätt och att enbart kasta skit. Seth MacFarlane har tidigare visat upp en komisk ådra i serien FAMILY GUY samt filmerna om den supande och svärande nallebjörnen Ted, men här blir det ett ordentligt magplask. Komedi + western är två genres som tidigare har fungerat väl med varandra , men i MacFarlanes händer blir det, stort sett, ett misslyckande. Filmen förlitar sig alldeles för mycket på den pubertala humorn, men det finns enstaka scener som får filmen att glänsa till som t.ex. analysen varför inte någon log på fotografier under 1800-talet. Några roliga scener samt överraskande och underhållande cameos från olika kända ansikten lyfter filmen till en godkänd nivå, men jag kan tyvärr inte rekommendera A MILLION WAYS TO DIE IN THE WEST.
deswhip
2018-04-21
Filmen är rätt dålig men jag ger en tvåa för att humorn ändå var bra och Charlize Theron är snygg. Filmens största problem är att huvudkaraktären/skådisen helt saknar karisma. 2-
2017-10-25
klatjoffs23
2017-06-01
Mjeh... Man skrattar ibland, mer än så är det inte.
Rele
2017-05-31
En dålig film. Jag ger en etta.
Hanness
2017-05-27
Med denna rollista hade jag väntat mig mera. Barnhumor.
kryttan
2016-10-12
Älskar Family Guy och Seth MacFarlanes humor. Men har svårt för vissa humorinslag i denna, och därför får den inte 5 av mig. Inte ofta jag skrattar högt till filmer, men här blev det många skratt!
2016-10-01
Småkul och lagom underhållande film. Inte särskilt mycket att hänga i granen, men förtjänar ändå nästan en trea eftersom inte ett enda skämt gjorde mig förbannad. (6/15)
sven_usling
2016-09-22
En fantastisk idé som är rätt uselt utförd. Fjantiga och korkade skämt blandade med roliga och rätt smarta skämt. Roliga cameos men som helhet funkar det inte. Mycket tack vare Seth MacFarlanes begränsade skådespeleri.
Zipper
2016-06-28
Inte särskilt kul, hade hoppats på att få dra på munnen lite i alla fall.