3.3

A Moment of Romance

Gangstern Lau inleder ett förhållande med en ung och rik kvinna, May, som hålls gisslan. Hon kommer att manifestera Lau's hemliga önskan efter ett hederligt och lyckligt nytt liv. Ett liv som han vet är onåbart. När de andra medlemmarna beordrar honom att döda henne, förmår han sig själv inte till att göra det. Han bestämmer sig för att släppa henne fri istället. Detta ädla beslut får långtgående konsekvenser för Lau.

Originaltitel Tian ruo you qing
Regissör Benny Chan Muk-sing
Manus James Yuen
Genre Action, Drama, Romantik, 90-tal
Skådespelare Andy Lau, Wu Chien-lien, Lam Chung, Ng Man-tat, Lau Kong, Wong Kwong-leung

Zebulonm
2017-06-24
Mycket bra film. Inte långt från en femma. Andy Lau är kanonbra även de andra skådisarna e grymma. Soundtracket e fantastiskt bra. Rekommenderas..

2013-10-27
Riktigt bra men en 4a är det inte enligt mig men väl en stark 3a
foppa99
2009-09-11
ja det är väll bara att hålla med föregående:även om jag inte är fullt lika lyrisk.romantisk och nostalhisk; precis som HK-film ska vara.
wyldmammoth
2008-07-15
Jag rådiggar musiken, fotot, skådespelet, romantiken, vänskapen, allt!
niebaotan
2007-07-30
Nej slutlåten är av Wu Chien-lien (jag tror det är hennes version iaf). Annars är det någon annan tjej som har gjort den. Beyond är det inte iaf.
yangbo
2007-07-21
slutlåten var väl Beyonds? och jag skrev att det var den som höjde filmen, resten av soundtracket är katastrofalt.
niebaotan
2007-02-14
yangbo - Beyonds låtar till filmen spelades in några år innan filmen gjordes och finns mig veterligen med på flera av deras skivor. Att de var försök till hits stämmer inte, de var hits, innan filmen producerades...
yangbo
2006-12-17
Ng Man tat gör en av sina överlägset bästa roller, när han får vara sig själv men samtidigt levererar han bättre än i t.ex. Stephen Chow filmer, jag ger den här en extremt svag 4a pga att folk hade sagt för bra saker om den innan på filmtipset, visst, hemma i kina är den väl ganska känd också och hyfsat hypad, men då har jag säkert sett ca 70 filmer från hk som är bättre, eller passar mig mer. Det är en mycket svag 4a för att kärlekshistorien kunde ha behållts mycket djupare och bättre utan att vara så långsam som den ändå var, slutet är grymt och höjer upp lite, det som ger den en svag för att spinna på vidare är soundtracket som är riktigt värdelöst, låtarna är B-låtar/försök till hits, eller sånt som aldrig ens fick en plats på CD skivorna från artisterna (förutom filmens hype såklart som gjorde att låtarna såldes väl hyfsat som singlar), slutlåten och slutet räddar filmen någorlunda, var fruktansvärt nära att sätta en 3a
lezhdraka
2006-12-05
Riktigt bra film. Tyvär saknas det något för att det ska bli en femma.
Galivan
2006-11-17