3.3

Sju minuter efter midnatt

En pojke söker hjälp från ett trädmonster för att hantera sin mammas dödliga sjukdom.

Originaltitel A Monster Calls
Regissör J A Bayona
Manus Patrick Ness
Genre 2010-tal, Drama, Fantasy
Skådespelare Lewis MacDougall, Liam Neeson, Felicity Jones, Sigourney Weaver, Toby Kebbell, James Melville, Oliver Steer, Dominic Boyle, Ben Moor, Geraldine Chaplin, Jennifer Lim

Tolkana
2020-05-24
Sluter är gripande men resten av filmen är oengagerande.
Reggiez
2020-02-24
Budskapet filmen vill förmedla kändes nästan bättre än filmen själv bitvis. Väldigt ojämn med inslag som var både snygga och gripande men också en hel del som kunde gjorts bättre.
Tatty
2020-01-12
Tveksam först till att se den men stod att det var 98% min smak så jag gav den en chans och jag gillade den skarpt. Starka känslor berörs i filmen! Filmen var spännande, ledsam och sorglig men ack spännande och bra! Fällde några tårar när det mest kände starkt i filmen!
Starlette
2020-01-12
Gillar monstret. Liam Neesons röst är ju underbar.
pufred
2018-12-19
Lite för sentimental och väl mycket moralkakor, men annars fin fabel.
2018-11-01
Platt och hyfsat meningslös. (5/15)
2017-12-30
Inte särskilt bra, nej.
vonadel
2017-12-27
Var ganska trött när jag såg denna. Kanske påverkade. Fastnade inte till fullo, trots att den var välgjord, bra skådisar i flera roller och med ett, vad jag förstår, fint budskap. 6/10
haajen
2017-05-03
Väldigt välgjord rent tekniskt och de animerade sekvenserna är bäst. I övrigt är det inte så engagerande, det känns lite banalt och skådisarna är ojämna. Svårt att vara helt oberörd mot slutet men den lämnar inte några djupare spår.
Doddedronten
2017-04-25
Snudd på 5:a , fast filmen på många sätt är traditionell. Mycket kraft och sårbarhet i berörade blandning. Tårar kom.