Skönheten och Monstret i Paris

Paris 1910, Emile är en blyg biografmaskinist och Raoul är en färgglad uppfinnare. De ger sig ut på Paris mörka gator för att lösa mysteriet om ett monster som stör stadsinvånarnas frid.

Originaltitel Un monstre à Paris
Alternativ titel A Monster in Paris, Ett monster i Paris
Regissör Bibo Bergeron
Manus Bibo Bergeron, Stéphane Kazandjian
Genre Äventyr, Animerad, Fantasy, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Vanessa Paradis (röst), Ludivine Sagnier (röst), Mathieu Chedid (röst), Gad Elmaleh (röst), François Cluzet (röst), Julie Ferrier (röst), Bruno Salomone (röst), Sébastien Desjours (röst), Philippe Peythieu (röst)

KyLLo
2017-02-01
Jag blev lite nyfiken på den här efter att ha sett Pojken med det tickande hjärtat. Tanken är god och upplägget är snarlikt. Däremot tycker jag inte alls om den här barnsliga berättarstilen. Filmen är varken tänkvärd och fängslande eller underhållande, utan ganska intetsägande. "Flygbilderna" och musiken hör till det bästa i filmen. Pojken med det tickande hjärtat är en bättre film på alla plan.
Sarakin76
Portugallien
2013-05-20
vonadel
2013-04-14
Nä, efter att ha sett ett gäng riktigt bra animerade filmer den senaste tiden, kommer jag då till denna som inte riktigt håller måttet. Kan inte riktigt förklara varför, men jag fastnar inte riktigt bara. Storyn verkade lovade, men gillar inte riktigt vad man gör med den. Såg den i 3D, och den var väl ok men inte mer. Just det faktum att 3 av 4 slumrar till under filmen säger nog också en del. Och då var ändå 1 av oss ett barn! 4/10
Avatard
2013-03-16
Underbart mysig film med vacker musik! Jag kommer tvinga mina kompisar att se den.
JimCarrey
2013-01-26
charmig film som finner hjärta trots plastig teknik
Almgren
2012-09-26
Varken animeringen, ljud eller handling är i närheten av de riktigt bra Pixar-filmerna, och den komiska timingen lite dålig, men det kan ha berott på halvdana svenska röstskådisar. Man har ändå lyckats få till en speciell känsla, och helheten har en viss charm och originalitet. Dessutom lyckas filmen vara riktigt rolig emellanåt, så den räddas upp till en svag trea trots allt.
Noseman2005
2012-09-22
Fin rulle med bra musik. Gillade inte riktigt att sångerna förblev på engelska i den svenska dubbningen, sedan MÅSTE det nyrekryteras röster i branchen. Tyvärr var storyn även lite poänglös, så det blir inte mer än en trea.
Nathalena
2012-09-11
Härlig musik och söta karaktärer