2.6

A Murder of Crows

En föredetta advokat håller på att skriva en bok, vilket inte går så bra. Han träffar en äldre man och får läsa hans ännu ej publicerade bok. Den gamle mannen dör och advokaten ger ut boken med sig själv som författare. Just när boken börjar sälja riktigt bra blir advokaten arresterad för de riktiga morden på fem advokater som beskrivs i boken. Nu börjar hans kamp för att rentvå sig själv.

Originaltitel A Murder of Crows
Regissör Rowdy Herrington
Manus Rowdy Herrington
Genre Action, Thriller, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Cuba Gooding Jr, Tom Berenger, Eric Stoltz, Marianne Jean-Baptiste, Mark Pellegrino, Ashley Laurence, Carmen Argenziano, Lochlyn Munro

2018-09-24
Dålig B-thriller som ändå lyckas hålla intresset uppe. Svag tvåa.
2016-09-10
Älskar denna film! Stämningen lyckas bli både dyster, paranoid och mysig på en och samma gång! Skådespelarna gör också väldigt bra ifrån sig, särskilt Cuba Gooding Jr, Tom Berenger och Eric Stoltz.
2014-10-31
Väldigt tempofattig film som saknar en riktigt själ för att kunna uppskattas i någon större utsträckning. Manuset känns inte speciellt orginellt och berättas i ett ryckigt och osammanhängande tempo. 1+
2014-10-03
Aldrig gillat Cuba Gooding jr, han har ett mimikspel som känns väldigt tillgjort oavsett roll. Men bortsett från honom passerar den här typiska 90-talsthrillern. Intrigen vill vara lite smartare än vad den verkligen var, men med hjälp av lite schyssta miljöer och en påkostad produktion blir det helt okej.

2011-09-25
Cuba är en fjant.
produr
2010-03-13
en helt okey direkt till video thriller
Goham
2010-03-09
Det var ett tag sen jag såg den, men den var helt ok, iaf för sin tid.
Patronus
2010-02-01
En acceptabel thriller. Varken någonting nytt eller sevärt.
Blink182
2009-07-03
Tyckte det var spännande och storyn va riktigt najs. Stoltz spelar riktigt bra som sliskig knös
Zapa
2008-09-16