1.8

A Night in Heaven

Faye, en lärare på ett kommunalt College, har behov som inte tillfredsställs av hennes make, som är lite deprimerad. En kväll när hennes syster drar med Faye till en manlig strippklubb upptäcker hon en av sina mindre begåvade studenter, Ricky, bland dansarna. De inleder ett hett förhållande, men Faye ställs snart inför ett svårt val - fortsätta det heta men ytliga förhållandet med Ricky eller lappa ihop sitt fallerande äktenskap med sin egentligen ganska reko make.

Originaltitel A Night in Heaven
Regissör John G Avildsen
Manus Joan Tewkesbury
Genre Drama, Romantik, 80-tal
Skådespelare Christopher Atkins, Lesley Ann Warren, Robert Logan, Deborah Rush, Deney Terrio, Sandra Beall, Alix Elias, Carrie Snodgress, Amy Lyndon, Fred Buch, Joseph Gian, Bill Hindman

GrandMaster_E
2022-05-14
Trodde inte jag skulle säga detta men filmen är alldeles för kort för att få igenom det den vill säga. Den lägger upp flera intressanta trådar men i slutändan knyter den knappt ihop en av dem. Tråkigt på en intressant koncept som kunnat blivit intressant i vilken genre som helst. En film där Heaven med Bryan Adams spelas i sin helhet vid 2 tillfällen kan inte få bottenbetyg ????
JPerlie
2018-10-09
Alltså nej. Även på sin tid, nej. Vad såg jag nyss? 🤦🏻‍♀️ Jag skulle dela upp det men det var typ hela filmen. Skådespelet var okej men det hjälper ju inte när hela filmen är ”wtf?”
manhunter
2010-04-03
En film som är fin på sina ställen, bra skådespeleri och ett bra slut. Dock saknas det en del djup i filmen.