2.2

A Perfect Day

Robert Harlan blir uppdagd från sitt jobb och förverkligar då sin dröm om att bli författare. Hans bok blir en stor succé som når alla topplistor och hans liv förändras drastiskt. Hans nya, framgångsrika karriär sätter dock förhållandet till familjen på prov. Mitt i familjens prövningar dyker en mystisk man upp och berättar att Robert endast har 40 dagar kvar at leva. En insikt som gör att han börjar se över sitt liv och sina prioriteringar...

Originaltitel A Perfect Day
Regissör Peter Levin
Manus Joyce Eliason
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Rob Lowe, Christopher Lloyd, Paget Brewster, Rowena King, Frances Conroy, Mike Pniewski, Kevin Dunn

Ondskapt
2013-12-18
Rob Lowe som superdouche går väl inte sådär jättebra i hand med sig själv, men OK då. För lite jul för att egentligen befoga att se den här, men är man hög på pepparkaksdeg så går den för all del ner.
luxlisbon
2013-12-18
Är generös i betyget pga Rob Lowe.
QuiNonStultus
2009-12-20
Jag förstår inte riktigt varför man gör sån här film över huvud taget..! Jammenar, absolut, fin poäng, här, ta en moralkaka till! Vilken tur att jag är lite bakis, annars hade det ju vart jobbigt..!
cassiopeia
2009-09-26
Filmen har helt klart ett väldigt viktigt budskap - det är bara så synd att det framställs på ett så förutsägbart sätt.
merilina
2008-07-30
jättefin film
Troff
2008-04-27
Till en början lite seg, sedan blir den bättre. Kanske lite för religiös för min smak. Sedan syns det väldigt klart att mycket av nyckeldelarna i storyn är direktkopierade från "Its a Wonderful Life" från 1946.
G.Malmberg
2008-01-15
TV-film utan originalitet, intressant budskap eller charm.
Micke68
2008-01-04
En riktigt bra film. Rob Lowes bästa film prestation.