2.7

A Prairie Home Companion

En bild av hur det går till backstage under den sista sändningen av den berömda radioshowen med samma namn, där de sjungande cowboyerna Lefty och Dusty, med flera håller hov.

Originaltitel A Prairie Home Companion
Regissör Robert Altman
Manus Garrison Keillor, Ken LaZebnik
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Meryl Streep, Tommy Lee Jones, Kevin Kline, Woody Harrelson, John C Reilly, Virginia Madsen, Lily Tomlin, L Q Jones, Lindsay Lohan, Garrison Keillor, Pete Lee, Jonathan Mankuta, Maya Rudolph, Tim Russell, Sue Scott

fridenpaden
2017-07-05
Inte mycket att se. Om man gillar country kanske det finns lite att lyssna på men kan knappast kalla det för film.
2015-11-01
Saknar liksom egentligen någon slags story vilket håller tillbaka den ganska rejält. Men det är otroligt mysigt, välspelat och aldrig tråkigt. Dessutom är lite fint hur saker och ting berättas i förbifarten eller som man får läsa in själv. Men jag saknar ändå en ramhandling som driver filmen framåt. Trots det, stark trea!
2014-12-31
Det var skådespelare som Meryl Streep, Tommy Lee Jones, Kevin Kline(denna man gör alldeles för få filmer), John C. Reilly m.fl. som fick mig att se denna film. Tyvärr var det praktiskt taget också endast det som var bra med filmen. Jag brukar gilla pratiga filmer men det man pratar om måste ju väcka något slags intresse eller känslor hos mig som tittare. Här misslyckas denna film enormt. För segt, för tråkigt och icke godkänt.
Oidipussy
2014-09-27
Urmysig quirky countrymusik film, lite seg i längden men riktigt mysig!
precineadd
2013-08-19
Altmans tre sista filmer (Gosford Park, The Company och denna) visade verkligen prov på hur man finslipar en teknik. Detta är en utsökt film, nostalgisk och lite drömsk, gjord av en gubbe som vet att han snart ska dö. Letar man efter handling finns den i sjön.
NtoNW
2013-07-25
Underhållande film med bra sång- och skådespelarprestationer. Tyvärr blev det lite enformigt i längden.
2013-01-26
Ett habilt hantverk med bra skådespel. Men knappa två timmar med babbel och country är ingen höjdare. (5/15)
Gigi1943
2012-10-18
Bara en massa babbel babbel, i en framtid kanske jag orkar se om den ifall jag skulle behöva rekonstruera mina ETTOR och svaga tvåor, men vi får se, det dröjer nog.
Kajanus
2012-08-14
En tour de force för samtliga inblandade. En bit amerikansk radiohistoria blir en bit filmhistoria och att få ta del av den biten är inget mindre än en ära.
Solidus
2012-01-28
Utsökt skådespel och fina musiknummer av skådespelarna, men mycket mer positivt än så går det icke att finna. ”A Prairie Home Companion” saknar en viktig ingrediens för filmskapande och det är handling. Det kan uppfattas som en kraftig överdrift från min sida när jag säger att det inte existerar någon historia i filmen, men tyvärr är det den bittra sanningen. Innehållslöst.