2.9

A Quiet Place Part II

Efter de dödliga händelserna i hemmet, måste nu familjen Abbott möta farorna i omvärlden när de fortsätter sin kamp för överlevnad i tysthet. När de blir tvingade att våga sig ut i det okända inser de snabbt att varelserna som reagerar på ljud inte är de enda hot som lurar bortom sandstigen.

Originaltitel A Quiet Place Part II
Alternativ titel A Quiet Place 2
Regissör John Krasinski
Manus John Krasinski
Genre Drama, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2020-talet
Skådespelare Emily Blunt, Millicent Simmonds, Noah Jupe, Cillian Murphy, John Krasinski, Djimon Hounsou, Lauren-Ashley Cristiano, Zachary Golinger, Blake DeLong, Okieriete Onaodowan

bauster
2021-10-17
Hade velat se mer av dag 0. Precis som i första filmen är premissen bra men blev lite väl mycket Stranger Things-familjefilm med alla barnskådespelare.
BarryHero
2021-09-30
Gillade den inledande sekvensen som förklarar mycket av vad som hände innan den första filmen, men utöver det så bidrar denna film inte särskilt mycket till storyn. I stort sett handlar det om att överleva i ytterligare 90 minuter utan att man får veta särskilt mycket mer eller att man kommer närmare någon slags lösning. Dock tar det inte från filmen att den har en hel del solida thrillerscener. Överlag är filmen lik den första, men snäppet sämre.
Kimchi
2021-07-17
Känner mig lite väl snäll med betyget kanske. Svag 4a. Jag gillar den verkligen, och speciellt som uppföljare (som historiskt brukar va skit). Inte riktigt lika vass som ettan, men man påminns om hur effektivt det är att ta bort musik (och ljud) för den delen för att skapa spännande scener.
2021-07-04
Jag tar inte riktigt till mig dom här filmerna, monstrena är coola och så men det finns för många moment som är för dumma. Set-upsen är för tydliga och jag ser manuset mer än filmen. Jag får ingen feeling för karaktärernas känslor eller motivation. Hyfsat underhållande i rätt sällskap gör att tvåan ändå är ganska stark. Men trean är oändligt långt borta.
quelnightmare
2021-07-03
En bra anledning att återvända till biograferna för några tanklösa blockbuster-klyschor.
2021-06-29
Alltså bara nej! Vad var vitsen att gör Part II när filmen nästan var identisk med den första filmen? Den slutade också nästan på samma sätt, med andra ord ingen utveckling av filmen...
Jockflake
2021-06-17
Riktigt trevlig uppföljare. Man får fortsatt, ha lite överseende med plotholes och dumma barn. Men det är en bra film, i en bra serie, hoppas på en tredje film.
PeterTheW
2021-06-16
Underbar. En av få moderna skräckisar jag verkligen gillar. Okej att del två är lite mer actionbetonad och så, men det är jäkligt spännande och välgjort.