3.1

A Room with a View

Lucy Honeychurch är en ung och oerfaren engelsk flicka vars liv förändras drastisk när hon besöker Florens.

Originaltitel A Room with a View
Regissör Nicholas Renton
Manus Andrew Davies
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Elaine Cassidy, Laurence Fox, Rafe Spall, Sophie Thompson, Mark Williams (I), Timothy Spall, Sinéad Cusack, Elizabeth McGovern, Timothy West, Tom Stewart, Christine Kavanagh

Honeychurch
2009-03-07
För mig är det obegriplgt varför man valt att göra en ny filmversion när man med filmen från 1986, enligt mig skapat ett klockrent filmiskt mästerverk. All magi och subtilitet som genomsyrade föregångaren är naturligtvis som bortblåst i denna bleka kopia som enbart resulterar i en pannkaksversion. Så, nej tack till denna version!
Mikrooben
2008-04-22
Tja, det är en sånhär film som säger (medvetet eller ej) läs boken för den är fantastisk. Varje scen antyde denna berättelse är över det vanliga något fantastiskt, något högt kultiverat, men som vanlig filmtittare så ser man inget magnifikt bara en rätt okej film, med skådisar som spelar över lite nu och då
MaraJade
2007-11-28
I jämförelse med versionen från 1986 är denna film tänligen blek, det hade varit bättre om Laurence Fox och Rafe Spall hade bytt roller med varandra, då hade filmen nog blivit ett snäpp intressantare.