3.2

A Scanner Darkly

Bob langar den nya drogen Substance D; efter sig har han polisen Fred som har fått stränga order om att gripa Bob. Baserad på en berättelse av Philip K Dick.

Originaltitel A Scanner Darkly
Regissör Richard Linklater
Manus Richard Linklater
Genre 2000-tal, Action, Animerad, Drama, Mysterium, Science Fiction
Skådespelare Keanu Reeves, Robert Downey Jr, Dameon Clarke, Rory Cochrane, Marco Perella, Winona Ryder, Woody Harrelson, Lisa Marie Newmyer

Skapad 2019-11-09 av MarcusofaDown
Bob Arctor handlar med droger. Bob Arctor burar även in folk som handlar med droger. Han balanserar ett liv som undercover-polis i en evig kamp mot det gissel som kallas Substance-D, den nya innedrog...   Läs mer »

Robkiller
2018-02-06
Knarkfilm med en tecknad stil... annorlunda, men rätt meningslöst.
2017-10-23
2017-08-02
Snark i kubik!
jopjop
2016-12-02
Förutsättningarna är goda men det är svårt att se filmen direkt efter att man läst boken.
Qhunden
2015-09-03
Okej, det är möjligt att det blir en omtitt nån gång men detta var lite väl rörigt och pladdrigt, oklart om jag greppade allt. Hade nog också kunnat göras mörkare och därmed ge starkare intryck.
Darn
2015-02-05
Helt ok, varken mer eller mindre. Kände mig lite oengagerad över innehållet och fick en känsla av att den var smått rörig. Har även kommit på att jag har lite svårt för Downey Jr.
Engravadlax
2014-12-09
Hade gillat det här väldigt mycket mer om det inte var så fruktansvärt fult, och de 'skiftande' dräkterna är extremt jobbiga att se på. Det är välskrivet och bra spelat, men seriöst, mina ögon blöder.
2014-11-30
Detta är en tankeväckande historia baserad på en novell av Philip K. Dick(Bladerunner, Minority Report). Filmen har också underbara och kul rollprestationer med en bra och fantasifull regi. Dessutom kommer den med ett originellt och väldigt snyggt utseende. Sedan får man inte glömma Linklaters förmåga att skapa härliga dialoger. 4-
StureStenhög
2014-08-14
Nej, det här tilltalade mig inte alls. Jag hade redan från början problem med animeringen, och filmen jobbade i uppförsbacke från där. Jag lyckades sen heller aldrig hitta nånting i varken story eller karaktärer som kändes speciellt intressant, och jag brukar i allmänhet inte roas av filmer om stoners. Så det här var väl mer än en film som inte passade mig snarare än en dålig film

2014-07-29
En magnifik film! Stark 4 i betyg!