3.8

A Sense of History

Kortfilm där den 23:e earlen av Leete berättar sin makabra familjehistoria.

Originaltitel A Sense of History
Alternativ titel En man med anor
Regissör Mike Leigh
Manus Jim Broadbent
Genre Komedi, Kortfilm, 90-tal
Skådespelare Jim Broadbent, Stephen Bill

Raimo_1985
2019-04-24
Galen brittisk lord! Den här är skitbra.
Ima_Tree
2013-01-27
Leigh är ett geni! Ville först ge en femma men blev lite besviken på att han inte riktigt lyckas hålla tillbaka och det ballar ur lite för mycket mot slutet. Men det är ju en briljant liten kortfilm.
Dutch
2013-01-08
Jim Broadbent är en fenomenalt bra snubbe, han är en mästare på att berätta en historia.
Tonti
2012-10-31
Som förväntat mycket rolig men också förbaskat sorglig vilket ger filmen en extra dimension. Slutet blir gripande på ett märkligt sätt.
Jormungandr
2012-10-23
Ligger ute på youtube förresten!
Jormungandr
2012-10-23
hahaha, vilken skön dåre :-) lite virrig på ett sånt där underbart sätt som gamlingar med för mycket att berätta lätt kan bli.
Mikka
2011-10-25
Mysig farbror? Nja... jag har mycket svårt för hans stroppiga sätt och talet ger mig rysningar. Men det är en bra och sevärd film :-)
Suverän
2011-08-21
Fantastisk på alla sätt och vis. Intelligent, välspelad, välskriven, förbaskat rolig och väldigt intressant.
Rune2000
2009-11-29
En oväntad svart komedi från Mike Leigh och Jim Broadbent. Berättelsen känns underbart brittiskt på alla sätt och Jim Broadbent är fantastisk i huvudrollen som en fiktiv 23:e "Earl of Leete". Kortfilmen spårar ut något mot slutet men det kan bero på att jag inte nödvändigtvis tillhör målgruppen för denna typ av film.
ilBrutto
2009-04-08
Briljant skådespel och skådespelare. Dialogen är enastående!