2.8

A Simple Favor

En mammabloggare i en småstad upptäcker att hennes bästa vän har försvunnit.

Originaltitel A Simple Favor
Alternativ titel Une petite faveur, A Simple Favour
Regissör Paul Feig
Manus Jessica Sharzer
Genre Drama, Komedi, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Anna Kendrick, Blake Lively, Henry Golding, Andrew Rannells, Linda Cardellini, Jean Smart, Rupert Friend, Eric Johnson (I), Dustin Milligan, Bashir Salahuddin, Joshua Satine, Ian Ho, Sarah Baker (I), Glenda Braganza, Kelly McCormack, Aparna Nancherla

tinosmash
2020-11-14
Ja, verkligen aningen udda film. Nail biting thriller, man kan inte förutse den men samtidigt komiska inslag och väldiga Kendrick-vibbar. Men det funkar! Överraskande jättebra! :)
mammene
2020-10-12
Mysterium, Komedi, Kriminalare, Drama, Thriller, kan man ens blanda så mycket i en enda film, det blir lite förvirrande. Blev lite larvigt emellanåt, alla trådar följdes inte riktigt upp och det gick lite fort. Men om man ser det för vad det är så funkar det som tidsfördriv.
2020-08-20
Tråkig smörja som inte leder nånstans.
Equidem
2020-08-04
Spännande nog för en 3:a. Men var nära att bli en 2a då den var så onödigt lång att jag spolade fram emellanåt efter andra halvan av filmen.
2020-08-02
Denna film lämnade mig så förvirrad. En kalkonfilm eller guldgås? Handlingen är så långsökt och känns tagen från valfri TV-film med thrillerinslag. Tonen är så fel och regiarbetet konfunderande. Är det en parodi på thrillergenren eller ett kärleksbrev? Samtidigt har vi Anna Kendrick och Blake Lively som är underbart sevärda(om än i deras typiska roller) och det finns drag av underbar mörk komedi blandad med lättsam lek med thrillergenren. Jag är så förvirrad och får lägga betyget i mitten. 2+
Tatty
2020-07-08
Förvånansvärt så gillade jag filmen skarpt! Anna Kendrick och Blake Lively var väldigt bra i filmen! Riktigt spännande och mystiskt!
ToddDowney
2020-07-04
Alldeles för lång.
BarryHero
2019-12-22
Både Anna Kendrick och Blake Lively är fantastiska i sina roller. Kul och originell film med en ton som känns väldigt unik. Gillar både humorsidan av filmen och thrillersidan som var riktigt otäckt stundtals. Två timmar ren underhållning.
PeterTheW
2019-11-28
Feigs genrehopp är inte dålig, men den är... Svår. Det vilar en märklig känsla över hela produktionen som är svår att sätta finger på. En film han bara behövde få ur systemet, eller något. Stark tvåa.
Christofer
2019-08-23
Ganska hyggligt med en intressant story fram till upplösningen, som tyvärr sabbade en stor del av upplevelsen som helhet. Har också lite svårt för Anna Kendricks sockersöta framtoning, kan bli lite väl mycket ibland.